۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۲
برای جلوگیری از سوانح مشابه:

به‌روزرسانی نرم‌افزار هواپیماهای بوئینگ 737 Max

ایتنا - سقوط چندی پیش BOEING 737 Max ، شباهت‌هایی با تصادف مرگبار در اندونزی در ماه اکتبر گذشته داشت و محققان بر این باورند که هر دو سقوط از یک مسئله نشأت گرفته‌اند: سامانه خودکار پیشگیری از افت سرعت هواپیما.
به‌روزرسانی نرم‌افزار هواپیماهای بوئینگ 737 Max
به گزارش ایتنا و به نقل از technologyreview، اداره هوانوردی فدرال در ایالات متحده برای جت 737 MAX از شرکت BOEING، تغییرات مربوط به نرم‌افزار و همینطور چگونگی آموزش به خلبانان را مورد تأیید قرار داد.
تغییرات مذکور به خلبانان این امکان را می‌دهند تا کنترل بیشتری بر سامانه‌های خودکار داشته باشند که گفته می‌شود علت تصادف مرگبار در اتیوپی در دو هفته گذشته بوده و می‌توانست هواپیمای به‌زمین‌نشسته را دوباره به پرواز درآورد.
 
بنا گزارش‌ها، این به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری موجب بازگردانی «سامانه افزونگی ویژگی‌های مانور» خواهد شد که بازطراحی این مدل هواپیما را به دنبال خواهد داشت.
گفتنی است با اینکه اداره هوانوردی فدرال به‌طور پیش‌فرض، این به‌روزرسانی را تأیید کرده، اما لازم است از طریق شبیه‌سازی پرواز نیز مورد آزمون قرار گیرد.
این آژانس درباره جزئیات این به‌روزرسانی مطلب خاصی ارائه نکرده است.

افزون بر اینها، بوئینگ گفته است که یک چراغ خطر نیز برای هشدار دادن به خلبان درنظر گرفته شده که پیش‌تر بخشی از یک بسته غیراجباری بوده و شرکت‌های هواپیمایی می‌توانستند آن را بخرند یا نخرند.
 
BOEING 737 Max

شایان ذکر است که شرکت بوئینگ، این هواپیما را در سال 2017 و به‌عنوان رقیبی مقرون‌به‌صرفه از لحاظ سوخت برای هواپیمای ایرباس A320 عرضه کرد، ولی در نتیجه برخی از تغییرات طراحی بدنه و به‌روز‌رسانی موتور، دماغه این هواپیمای به‌روز شده، اندکی بالاتر رفته بود.
بوئینگ برای رسیدگی به این مسأله، از سامانه افزونگی ویژگی‌های مانور استفاده کرد که می‌تواند به‌طور خودکار دماغه هواپیما را پایین بیاورد.
 
تصور می‌شود که این سامانه همان چیزی باشد که باعث سقوط هواپیما در اتیوپی و اندونزی شده و به پرسش‌های زیادی پیرامون نحوه رسیدگی بوئینگ به این مسأله و همینطور روش آموزش آن به خلبانان در مورد استفاده از آن دامن زده است.
به گزارش ایتنا پیش از این، بوئینگ به این هواپیمای خود می‌بالید که مشابه مدل ۷۳۷ کنونی است و لازم نیست خلبان در دوره‌های بازآموزی شرکت کند؛ در واقع این خلبانان روی یک دستگاه آیپد آموزش‌های لازم را فرا می‌گرفتند.
 
کد مطلب: 56259
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
همه اونایی که مردن کشک
این اتفاق اگه تو ایران اتفاق افتاده بود آمریکا دوستا چه غوغایی که به پا نمی کردن؟!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام