۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۹
توسط شرکت تلیا:

پخش آزمایشی اولین سینمای 5G جهان با فیلم‌های زنده

ایتنا- شرکت تلیا قصد دارد که اولین سینمای 5G جهان را آزمایش کند. فیلم‌هایی که در این پلتفرم به نمایش درمی‌آید، به صورت پخش زنده هستند.
پخش آزمایشی اولین سینمای 5G جهان با فیلم‌های زنده

گوشی‌های هوشمند به خاطر قابلیت‌ها و توانمندی‌هایی که در زمینه پخش ویدیو دارند، کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرده‌اند. سینما همیشه جایگاه اصلی پخش فیلم بوده است. سینماها با گذر زمان به‌روز می‌شوند و اکنون نوبت آن فرارسیده است که فناوری 5G وارد حوزه سینما شوند.

به گزارش ایتنا به نقل از ونچربیت، تلیا، حامل سلولی نروژی با همکاری اودئون در حال کار روی نخستین سینمای 5G جهان هستند. هدف از تأسیس این سینما، نمایش فیلم‌ها روی شبکه 5G زنده است.
شرکت تلیا از طرح این پروژه را در دسامبر سال گذشته رونمایی کرد و اعلام کرد که قصد دارد این پروژه را در مرکز سینمایی اودئون در اوسلو پیاده کند.
 
در این پروژه، فیلم‌ها به صورت زنده و روی شبکه 5G به نمایش درخواهد آمد. مسئولان اودئون اعلام کرده‌اند که این پروژه با فعالیت و کار شبانه‌روزی در حال پیشروی است و کارکنان فعال در این پروژه در حال تبدیل فیلم‌ها به 5G و انتقال آنها به سرورهای خود هستند.

تمایزی که این سیستم ایجاد می‌کند، بسیارمهم است؛ زیرا نشان می‌دهد که سیستم بی‌سیم 5G یک گزینه مناسب و مترقی برای حافظه محلی است.
 

با وجود این سینما، دیگر مشکل و محدودیتی از نظر تعداد تماشاگر هم نخواهد بود و صدها تماشاگر می‌توانند به صورت همزمان فیلم را تماشا کنند.
شبکه‌های 4G LTE محدود به پخش ویدیوهای با کیفیت 720p هستند، در حالی که در شبکه 5G می‌توان ویدیوها را با کیفیت 4K و حتی بهتر مشاهده کرد.
 
به گزارش ایتنا تلیا در آزمایش خود قصد دارد به سرعت 2.20Gbps برسد که 5 تا 20 برابر بیشتر از شبکه‌های 4G است. این سرعت برای پخش ویدیوها با کیفیت مذکور بسیار مناسب است.

گفتنی است در گذشته، فیلم‌ها به صورت دستی روی پروژکتورهای سینما بارگذاری می‌شد و به واسطه نور روی پرده به نمایش درمی‌آمد.
اکنون با وجود سیستم 5G، فیلم با سرعت باورنکردنی و با زمان واکنش 7 تا 8 میلی ثانیه و با کمترین تأخیر ممکن و به صورت کاملا زنده نمایش داده می‌شود.
 
کد مطلب: 55720
برچسب ها: 5G سینما
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام