۱
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰

آموزش تصمیم‌گیری عقلانی و درک اجتماعی به هوش مصنوعی توسط فیس‌بوک

ایتنا- یان لیکان به عنوان مدیر هوش مصنوعی فیس‌بوک در مصاحبه‌های اخیر خود اعلام کرد که این کمپانی در حال ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی ویژه‌ای است که می‌تواند به ساخت دستیارهای هوشمند مکالمه‌ای بیشتر و نظارت به محتوای فیس‌بوک به‌طور هم‌زمان بینجامد.
آموزش تصمیم‌گیری عقلانی و درک اجتماعی به هوش مصنوعی توسط فیس‌بوک
یان لیکان به عنوان مدیر هوش مصنوعی فیس‌بوک در مصاحبه‌های اخیر خود اعلام کرد که این کمپانی در حال ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی ویژه‌ای است که می‌تواند به ساخت دستیارهای هوشمند مکالمه‌ای بیشتر و نظارت به محتوای فیس‌بوک به‌طور هم‌زمان بینجامد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet ،لیکان در این رابطه بیان کرد که: «فیس‌بوک در زمینهٔ استفاده‌های بیشتر علاقه‌مند به ارائه دستیارهای هوش مصنوعی است که سطحی از عقل سلیم را در خود داشته باشد. آنها دانش پیش‌زمینه دارند و شما می‌توانید در رابطه با هر موضوعی با آن‌ها بحث کنید.»
 

بنابر گزارش‌ها لیکان قصد دارد دستیار هوشمند فیس‌بوک را بیش‌ از پیش به انسان‌ها شبیه نماید و آنها را به‌گونه‌ای طراحی کند که پاسخ جهان نسبت به تعاملاتی که با آن دارند را درک کنند.
فیس‌بوک در کنار دستیار هوشمند خود، اعلام کرد که می‌خواهد تراشه‌های هوش مصنوعی ویژه‌ای را طراحی کند که بتوانند به‌طور هم‌زمان به محتوا نظارت کنند و به‌ این‌ ترتیب به انسان‌ها کمک کنند تا بفهمند که چه چیزهایی را باید در این شبکه اجتماعی قرار دهند و چه مواردی را حذف کنند. این شرکت همچنین می‌خواهد میزان مصرف تراشه‌های هوش مصنوعی را پایین بیاورد و سرعت پردازش اطلاعات آنها را افزایش بدهد.
 
فیس‌بوک در ماه آوریل سال گذشته میلادی تیم طراحی تراشه‌های هوش مصنوعی ویژه این کمپانی را ایجاد کرد که هدف آن رقابت با دیگر غول‌های فناوری نظیر گوگل، اینتل و کوالکام بود.
این کمپانی افرادی را در مشاغلی برای تراشه‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای هدست‌های واقعیت مجازی اوکلوس استخدام کرد.

فیس‌بوک هم‌اکنون از هوش مصنوعی برای کاربری‌هایی نظیر مبارزه با ربات‌هایی که اکانت‌های جعلی می‌سازند تا درست کردن تصاویر دوستان اعضای این شبکه اجتماعی استفاده می‌کند.
 
لیکان همچنین اعلام کرد که این روزها تراشه‌ها برای یادگیری عمیق ساخته نشده‌اند و تلاش برای بهینه‌سازی آنها روزبه‌روز بیشتر می‌شود.  
 
کد مطلب: 55693
برچسب ها: هوش مصنوعی فیس بوک
مرجع : www.cnet.com
نام شما
آدرس ايميل شما


atefe
feedback
Singapore
سلام من امروز خواستم یک فایلی رو در اپلود بوی دانلود کنم ولی دوتا اخطار بمن داد راجب به اینکه ورود شما به این برنامه ممنوع است و دفعه بعد ای پی شما مورد پیگیری قرار میگیرد ؟؟ میخواستم منظورشون از این اخطار و پیام چیه چون من واقعا نمیدونم..
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام