۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۱

چهار خصوصیت کلیدی اکوسیستم اپلیکیشن بلاک‌چین

ایتنا- اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌های تمرکززدایی یا “dApps” یکی از بزرگ‌ترین کاربردهای بالقوه فناوری بلاک‌چین هستند و گزینه‌های جدیدی را که تاکنون مثل آنها دیده نشده است، برای محصولات مشتری‌محور و کسب و کارمحور ارائه می‌دهند.
چهار خصوصیت کلیدی اکوسیستم اپلیکیشن بلاک‌چین
تاکنون گروه‌های مختلفی برای پژوهش و مطالعه در زمینه توسعه “dApp” فعالیت کرده‌اند و در حال حاضر نیز گروه‌های زیادی در این زمینه فعال هستند و قصد دارند که فضای جدیدی را در بازار بلاک‌چین باز کنند.
بدین ترتیب تاکنون نزدیک به 1624 پروژه توسعه “dApp” تعریف شده است. از بین این تعداد فقط 160 پروژه حاضر به شرکت در نظرسنجی 40 سوالی شدند.
به گزارش ایتنا به نقل از ونچربیت، هدف از برگزاری این نظرسنجی، جداسازی حقایق از فرضیات و شایعات در رابطه با بازار “dApp”، آگاهی از تعداد پروژه‌های فعال در زمینه “dApp”، روند حرکت آنها و اطلاع از چالش‌های پیش روی آنها در هنگام ساخت“dApp” بود.

بدین تریتب مشخص شد که چهار خصوصیت اصلی در رابطه با اکوسیستم اپلیکیشن بلاک‌چین وجود دارد.
 
خصوصیت اول این است که این برنامه‌ها در سال 2018 راه‌اندازی شدند و بسیاری از پلتفرم‌ها و پروژه‌ها در دنیای بلاک‌چین در سال 2017 آغاز و در سال 2018 به فاز راه‌اندازی رسید.
حدود 72 درصد پروژه‌هایی که در نظرسنجی شرکت کرده بودند، در 2018 کار خود را آغاز کردند و 41 درصد، در شش ماه گذشته دست به کار شده بودند.
 

خصوصیت دوم این است که “dApp” بر مبنای راهکارهای متمرکز کار می‌کنند و هنوز زیرساخت‌های موجود امکان تمرکززدایی را فراهم نکرده است.
در حال حاضر برنامه‌های مذکور بر اساس راهکارهای متمرکز فعالیت می‌کنند و این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک، کارهای غیرمتمرکز آغاز شود.

خصوصیت سوم این است که مسئله آموزش دادن به کاربر در رابطه با این برنامه‌ها، مشکل است.
تعداد کاربران موجود در فضای بلاک‌چین بسیار محدود هستند. با وجود اینکه ده سال از عرضه ارزهای رمزی می‌گذرد، هنوز امکان دسترسی و آشنایی با این مبحث برای بسیاری فراهم نشده است و از این مسئله اطلاع چندانی ندارند.

خصوصیت چهارم این است که بسیاری از سازندگان برنامه‌های مذکور روی بازی‌ها شرط‌بندی می‌کنند و این پروژه‌ها بیشتر مبتنی بر بازی هستند تا بتوانند کاربران را جلب و جذب نمایند. 27 درصد از پروژه‌ها به نوعی با بازی در ارتباط هستند.
 
کد مطلب: 55577
برچسب ها: بلاک چین
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام