۰
plusresetminus
جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۵

چالش جدید دیپ‌مایند

ایتنا - شرکت دیپ‌مایند می‌خواهد از هوش مصنوعی برای یک بازی ورق بهره بگیرد که از Go هم سخت‌تر است.
چالش جدید دیپ‌مایند
هانابی یک بازی با ورق است به نظریه ذهن متکی است و در مقایسه با Go یا شطرنج، به سطح بالاتری از استدلال نیاز دارد.
جالب آنکه در این بازی چندنفره، می‌توانید دست همه بازیکنان را ببینید به جز دست خودتان. بی‌جهت نیست که پژوهشگران دیپ‌مایند درنظر دارند آن را هم امتحان کنند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از  technologyreview، هر بازیکن برای برنده شدن، باید به صورت محدود، به دیگران درباره دست‌شان راهنمایی کند تا سرانجام همه ورق‌ها به یک نظم ویژه برسند.
این بازی به راهبرد، استنباط و همکاری فراگیر نیاز دارد. به همین دلیل است که بنابر گزارش ایتنا پژوهشگران Google Brain و دیپ‌مایند بر این باور هستند که این بازی برای به چالش کشیدن هوش مصنوعی، بسیار عالی خواهد بود.
 
این دانشمندان در یکی از مقالات جدید خود، گفته‌اند که برخلاف دیگر بازی‌ها همچون شطرنج، پوکر و گو که هوش مصنوعی به آنها مبادرت ورزیده، هانابی نیازمند بهره‌گیری از نظریه ذهن و سطح بالاتری از استدلال است.
 

گفتنی است نظریه ذهن به بحث پیرامون درک وضعیت‌های ذهنی دیگران و درک اینکه این وضعیت‌ها، ممکن است مشابه وضعیت‌های ذهنی شما نباشند، می‌پردازد.
در واقع انسان‌ها از این مهارت اصولی برای انجام کارهای اثربخش استفاده می‌کنند.
 
اطلاعات در هانابی هم از لحاظ تعداد راهنمایی‌هایی که بازیکنان می‌توانند منتقل کنند و هم محتوای راهنمایی‌ها، محدود است. در نتیجه، ماشین مجهز به هوش مصنوعی برای برنده شدن، لازم است از حرکات دیگر بازیکنان نیز اطلاعات ضمنی حاصل کند و این درحالی است که پیش‌تر با چنین چالشی روبرو نبوده است.
 
افزون بر این، ماشین باید یاد بگیرد چگونه در راهنمایی‌های خود حداکثر اطلاعات ممکن را برای کمک به برنده شدن دیگر بازیکنان ارائه دهد.
محققان بر این باورند که اگر یک ماشین هوش مصنوعی بتواند با موفقیت در چنین محیطی از اطلاعات ناقص پیروز میدان شود، یک گام دیگر به تعامل اثربخش با انسان‌ها نزدیک خواهد شد.
 
کد مطلب: 55549
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام