۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۳

هوش مصنوعی در خدمت بهبود تجربه مشتری

ایتنا - به یمن ابتکارهایی که بهبود تجارب مشتریان را هدف گرفته‌اند، سازمان‌ها از هوش مصنوعی به‌عنوان ابزاری برای برنده شدن در موقعیت‌های تجاری استفاده می‌کنند.
هوش مصنوعی در خدمت بهبود تجربه مشتری
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از cio، مأموریت اصلی شرکت‌های امروزی، تقویت تجربه مشتری و همچنین شادتر کردن زندگی برای افرادی است که با آنها مراودات تجاری دارند.
 
مؤسسه پژوهشی Markets and Markets پیش‌بینی می‌کند که بازار هوش مصنوعی شامل سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات از ۲۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸، به رقم ۱۹۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ رشد کند.
در گزارش مزبور آمده است که نیروهای محرکه اصلی برای این بازار شامل رشد پروژه‌های کلان‌داده‌ها، افزایش به‌کارگیری برنامه‌ها و خدمات مبتنی بر ابر و همینطور تقاضای روبه‌افزایش برای دستیارهای مجازی هوشمند است. عمده‌ترین مانع در این بازار نیز عبارت است از تعداد محدود متخصصان فناوری هوش مصنوعی.
 
در این کسب‌وکارها، روند به‌کارگیری هوش مصنوعی و تمرکز بیشتر بر تجربه مشتری، به یک هدف منجر می‌شوند؛ زیرا این شرکت‌ها برای ارائه تجربه بهتر به مشتریان خود، از تازه‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.
 
گفتنی است اگرچه هنوز هم از نظر برخی، هوش مصنوعی در آینده به بلوغ خواهد رسید، اما شرکت‌ها امروز از این فناوری بهره‌برداری می‌کنند و اتفاقاً برای شرکت‌ها وجه تمایز نیز به‌همراه داشته است.
 
برای مثال، شرکت Connexions Loyalty که ارائه‌دهنده خدمات بازاریابی در زمینه وفاداری مشتریان است، برای کمک به درک «چرایی» در پس تصمیم‌های مشتریان، از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.
این شرکت از ترکیبی یک پلتفرم تحلیلی SAS و یک پایگاه داده گراف به‌عنوان بخشی از راهبرد هوش مصنوعی خود استفاده کرده و اکنون شاهد فوایدی همچون افزایش نرخ وفاداری مشتریان است.
 
هوش مصنوعی
 
مطابق این گزارش، شرکت فوق برای ساختاربندی داده‌های مربوط به مرورها و بازنویسی تماس‌های مربوط به مرکز تماس و همینطور دیگر داده‌های نوشتاری، از اجزای هوش مصنوعی همچون پردازش زبان طبیعی(NLP) استفاده می‌کند تا به‌گونه‌ای اثربخش به کاوش در منابع اطلاعاتی غنی بپردازد و از آنها بینش کسب نماید.
 
به عقیده بسیاری از متخصصان، اکثر تلاش‌ها برای به‌کارگیری هوش مصنوعی در حوزه تجارب مشتری، باید با تحلیل دقیقی از نیازهای مشتریان آغاز شود؛ چرا که در غیر اینصورت، از قابلیت خدمت‌رسانی به مشتریان برخوردار نخواهد بود.
 
کد مطلب: 55281
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام