۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۷
اشتباه روبات‌، کار دست کارکنان آمازون داد

کارکنان آمازون راهی بیمارستان شدند

ایتنا - پس از آنکه یک قوطی اسپری فلفل از روی قفسه روی زمین افتاد، یک روبات باعث ایجاد سوراخ در آن و بستری شدن تعدادی از کارکنان آمازون گردید.
کارکنان آمازون راهی بیمارستان شدند

به گزارش ایتنا به نقل از engadget، یکی از روبات‌های آمازون واقع در یکی از انبارهای این شرکت، موجب سوراخ شدن اسپری دفع خرس و بستری شدن ۲۴ کارگر آن گردید.
گفته می‌شود یکی از این کارکنان در وضعیت وخیمی به‌سر می‌برد و سی تن دیگر نیز به‌صورت سرپایی در محل شرکت درمان شدند.
 
بررسی‌های اولیه حاکی است در ابتدا این قوطی اسپری فلفل که برای دفع خرس‌های پرخاشگر استفاده می‌شود، از روی یک قفسه به زمین افتاد. بنابر گفته یکی از سخنگویان آمازون، یک روبات باعث ایجاد سوراخ در این قوطی فلفل و منجر به آزادسازی کف‌های سمی آن گردید.
گفتنی است آمازون روی سایت خرید آنلاین خود، انواع مختلفی از این مواد دافع را به فروش می‌رساند.
 
آمازون در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه منتشر ساخت، اعلام کرد که انتظار دارد همه کارکنان آسیب‌دیده در ظرف ۲۴ ساعت از بیمارستان مرخص شوند.
در این بیانیه آمده است: «ایمنی کارکنان ما، همیشه بالاترین اولویت را برای ما دارد و بررسی کاملی نیز در دست انجام است. مایل هستیم از تمام کسانی که در همان دقایق آغازین به کمک شتافتند نیز سپاسگزاری نماییم.»
 
amazon robot
 
گفتنی است آمازون در تمامی مراکز خود، علاوه بر ماشین‌های خودکار، از روبات نیز استفاده می‌کند و آنها به انجام همه کارها کمک می‌کنند؛ از حرکت دادن کالاهای کوچک در گوشه و کنار انبار گرفته تا تخلیه اجناس از تریلرها.
آمازون همه ساله یک چالش روباتیک نیز برگزار می‌کند که هدف از آن، به نمایش گذاشتن راهکارهای خودکار برای چالش‌هایی است که در مراکز مختلف خود با آنها روبروست.
 
متخصصان امر مدعی هستند که روبات‌های صنعتی مشارکت‌پذیر، محیط‌های کاری ایمن‌تری را به ارمغان می‌آورند و می‌توانند در پیشگیری از آسیب‌ها یا اثرات مخرب بر سلامت مؤثر واقع شوند. ولی آنها نیز همچون انسان‌ها از خطا مبرا نیستند و سابقه نشان می‌دهد که برخی از آنها اتفاقاً می‌توانند بسیار خطرآفرین هم باشند.
 
کد مطلب: 55002
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام