۰
plusresetminus
جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱

خودروهای آینده می‌توانند خود را حتی در سخت‌ترین شرایط هم پارک کنند

به نظر می‌رسد که این قابلیت به طرز قابل توجهی برتر از قابلیت‌های خودپارکی و فراخوانی موجود در سیستم دستیار راننده تسلا، موسوم به اتوپایلوت، باشد.
خودروهای آینده می‌توانند خود را حتی در سخت‌ترین شرایط هم پارک کنند

خودروهای خودران را فراموش کنید. آینده به خودروهای خودپارک تعلق دارد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، تکنولوژی ارائه شده توسط شرکت خودروهای الکتریکی  SF Motors به رانندگانی که در پارک کردن خودرویشان مشکل دارند کمک می‌کند.
 
پتنت مورد تایید قرار گرفته این شرکت برای طراحی و متدلوژی برای یک سیستم خودپارک از سنسورها، دوربین‌ها و لیدار (که یک سیستم لیزری برای سنجش فاصله بین اشیاء است) برای تامین داده‌ها برای کامپیوتری استفاده می‌کند که می‌تواند خودرو را برای نحوه پارک کردن هدایت می‌کند.
این سیستم همراه با سنسورها بر روی خودرو نصب می‌شود تا جمع‌آوری داده‌های اولیه برای پارک کردن را انجام دهد.
 
نگاهی به پتنت درخواست شده آن که اخیرا مورد تایید قرار گرفت نشان می‌دهد که چگونه سنسورها به سیستم پارکینگ درباره اشیائی که ممکن است وجود داشته باشند و همچنین فاصله‌شان با خودرو اطلاعرسانی می‌کنند.
در این پتنت، SF Motors می‌گوید که دوربینها می‌توانند عابران، موتورسواران، خودروها، خطوط مخصوص پارکینگ، علائم، نشانگرها، جدول‌ها، درختان، جاده‌ها، و چیزهای دیگری که در خیابان یا در یک پارکینگ یافت می‌شوند را تشخیص دهند.
 
نحوه عملکرد قابلیت خودپارک. تصویر از: SF Motors
 
شرکت SF Motors می‌گوید که این قابلیت خودپارک می‌تواند، فارغ از شرایط آب و هوایی یا رویت‌پذیری، در بیشتر شرایط کار کند.
در این پتنت آمده است: «اشارات با دست، چهره یا بدن برای نشان دادن منظور بین اپراتورهای انسان در شب یا در طی شرایط بد آب و هوایی» توانایی‌های انسانی در سنجش قرار گرفتن یا نگرفتن درست در محل را به چالش می‌کشند.
 
همچنین به نظر می‌رسد که این قابلیت به طرز قابل توجهی برتر از قابلیت‌های خودپارکی و فراخوانی موجود در سیستم دستیار راننده تسلا، موسوم به اتوپایلوت، باشد. قابلیت‌های پارک کردن مستقل در خودروهای تسلا نسبتا محدود به جاهای به راحتی قابل تشخیصی مانند پارکینگ‌ها و گاراژها هستند.
 
اکنون که SF Motors این پتنت را به دست آورده است، می‌خواهد آن را در هدفشان در تولید یک خودروی الکتریکی هوشمند بگنجانند که دارای قابلیت‌های مستقل دیگری از جمله قابلیت‌هایی است که به خودرانی کمک می‌کنند.
 
این شرکت در صدد است تا نخستین خودرویش را که مجهز به قابلیت‌هایی همچون این سنسور پارک مستقل هستند تا پایان سال آینده میلادی در چین عرضه کند.
  
کد مطلب: 54933
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام