۰
plusresetminus
پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰

خودداری آمازون از ذکر جزئیات درباره نشت داده‌های کاربرانش

ایتنا - شرکت آمازون از 20 نوامبر (30 آبان) به تعداد نامشخصی از مشتریانش از طریق ایمیل اطلاع داد که اتفاقی برای داده‌هایشان رخ داده است.
خودداری آمازون از ذکر جزئیات درباره نشت داده‌های کاربرانش

شرکت آمازون اخیرا به تعدادی از مشتریانش از طریق ایمیل اطلاع داد که اتفاقی برای داده‌هایشان رخ داده است. البته آمازون معتقد است که به اندازه کافی درباره این ماجرای نشست اطلاع‌رسانی کرده است، و بیشتر از این نیازی نیست.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از مشبل، شرکت آمازون از 20 نوامبر (30 آبان) به تعداد نامشخصی از مشتریانش از طریق ایمیل اطلاع داد که اتفاقی برای داده‌هایشان رخ داده است؛ به ویژه از این جهت که نام و نشانی ایمیل آن مشتریان «افشا» شده بود. اما اطلاع‌رسانی این شرکت در همین حد متوقف شد.
 
البته این غول مستقر در سیاتل از پاسخ دادن به پرسش‌های وب‌سایت Mashable از قبیل اینکه چه تعداد از مشتریان از این ماجرا آسیب دیده‌اند، علت این نشت چه بوده، چه زمانی این نشست کشف شده، چه زمانی رفع شده، و اینکه اطلاعات چه مشتریانی لو رفته است، خودداری کرد.
 
مثلا در یک اعلان دریافت شده و منتشر شده در توئیتر آمده است: «ما با شما تماس گرفتیم تا به شما اطلاع دهیم وب‌سایتمان به علت یک اشکال فنی به طور غیرعمدی نشانی ایمیل شما را افشا کرده است.»
وب‌سایت Register تایید کرد که محتوای این ایمیل حقیقت دارد.
 
در ادامه این ایمیل‌ها ذکر شده است که «نیازی ندارد که گذرواژه‌تان را تغییر دهید یا اقدام دیگری انجام دهید.»
 
 
 

یکی از سخنگویان آمازون از طریق ایمیل به مشبل گفت که این شرکت «این اشکال را رفع کرده و به مشتریانی که ممکن است از آن متاثر شده باشند اطلاع داده است.»
 
با این حال، این سخنگو از ارائه توضیح بیشتر درباره ماهیت دقیق این «اشکال» خودداری کرد.
 
عدم اطلاع‌رسانی دقیق آمازون درباره نحوه لو دادن اطلاعات کاربرانش نمی‌تواند پیامدهایی مثبت برای شرکتی داشته باشد که قصد دارد [از طریق الکسا] میکروفون زنده در خانه همان مشتریان کار بگذارد.
  
کد مطلب: 54860
برچسب ها: آمازون رمز عبور
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام