۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۲

نرم‌افزار سامسونگ برای کنترل تلویزیون از طریق امواج مغز!

ایتنا - سامسونگ در حال کارکردن بر روی نرم‌افزاری است که به شما امکان می‌دهد تلویزیونتان را به‌وسیله امواج مغز کنترل کنید.
نرم‌افزار سامسونگ برای کنترل تلویزیون از طریق امواج مغز!
 
 
کمپانی سامسونگ، نرم‌افزاری مخصوص تلویزیون‌های هوشمند طراحی کرده که کنترل تلویزیون را به وسیله امواج مغز ممکن می‌کند.

این پروژه که Pontis نام دارد، در واقع نوعی تسهیل کننده کار با تلویزیون‌های هوشمند برای افراد معلول است که به آنها امکان دسترسی به تمامی تنظیمات تلویزیون را می‌دهد و درواقع شعار سامسونگ برای خلق چنین ابزاری این است: "کاربران با محدودیت‌های فیزیکی می‌توانند به این وسیله تغییر کانال‌ها و تنظیم صدا را با مغز خود انجام دهند."
 
به گزارش ایتنا به نقل از Cnet، حدود سه ماه پیش، سامسونگ با همکاری (EPFL  Neuroprosthetics of the Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne)  طراحی و ساخت این نرم افزار را در سوییس آغاز کرد و روز پنج‌شنبه گذشته، دومین نمونه از مدل اولیه این فناوری در سانفرانسیسکو منتشر شد.
 
ریکاردو چاواریاگا، دانشمند ارشد EPFL که در زمینه طراحی این نرم افزار با سامسونگ همکاری می‌کند می‌گوید: "ما تکنولوژی را پیچیده تر می‌کنیم که البته هوشمندانه‌تر است، اما نباید فراموش کنیم که این تکنولوژی برای ارتباط با انسان ها ساخته شده است."
 
نرم افزار سامسونگ برای کنترل تلویزیون های هوشمند
ریکاردو چاواریاگا، دانشمند ارشد EPFL
 

اولین قدم ها در ساخت این نرم‌افزار این‌گونه شکل گرفت: جمع آوری نمونه ای از رفتار مغز، مثلا زمانی که فرد قصد انتخاب فیلم دارد.
سامسونگ و EPFL شاخص های خود را جمع‌آوري کردند تا یک مدل را طراحی و اعمال کنند تا کاربر بتواند با استفاده از حرکات چشم و امواج مغزی، گزینه خود را انتخاب کند.
 
در نمونه اولیه این فناوری، برای دست‌یافتن و جمع آوری امواج مغز، سرِ کاربر با هدستی  که دارای 64 سنسور است پوشانده شده که این هدست به یک کامپیوتر متصل است و از طریق ردیابی چشم، لیستی از(به طور مثال) فیلم‌هایی که کاربر در نظر دارد، در صفحه تلویزیون نمایش داده می‌شود و در نهایت، کاربر به وسیله ردیاب چشمی، فیلم مورد نظر را انتخاب می‌کند.

 
نرم افزار سامسونگ برای کنترل تلویزیون های هوشمند
 

اما حالا با وجود خلق این تکنولوژی، شاید این سوال به ذهنمان بیاید که : می‌توان به همه‌گیر شدن این تکنولوژی برای همه امیدوار بود تا حدی که برای کنترل تلویزیون فقط از امواج مغز استفاده کنیم؟
پاسخ سامسونگ قابل توجه است! استفاده از این کلاه ، نیاز به استفاده از نوعی ژل بر روی سر دارد که بعید است کاربران مایل به استفاده هر روزه آن باشند!
 
استفاده از این فناوری، به زودی در بیمارستانی توسط سامسونگ انجام خواهد شد و باید دید در جلب نظر کاربران موفق خواهد بود یا نه!
 
کد مطلب: 54696
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام