۰
plusresetminus
شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۹

فیس‌بوک یک شرکت امنیت سایبری را خریداری می‌کند

ایتنا - فیس‌بوک گفته است که با FBI کار می‌کند، و FBI از این شرکت خواسته که در مورد اینکه چه کسی ممکن است پشت این حمله باشد و اینکه آیا آنها مشخصا فردی را در نظر گرفته‌اند یا نه چیزی نگوید.
فیس‌بوک یک شرکت امنیت سایبری را خریداری می‌کند

ظاهرا هدف این تملک افزودن قابلیت‌های امنیتی پس از بزرگ‌ترین هک تاریخ این شرکت است.
 
به گزارش ایتنا به نقل از cnet، فیس‌بوک پس از یک درز امنیتی عمده از میلیاردها کاربرش می‌خواهد که بدانند به تقویت امنیتش اهمیت می‌دهد و اکنون به نظر می‌رسد که این غول شبکه‌های اجتماعی آماده صرف پول برای تملک یک شرکت امنیت سایبری است.
 
وب‌سایت اینفورمیشن با نقل قول از منابعی که آنها را آشنا به این موضوع می‌داند گزارش داد که فیس‌بوک برای تملک احتمالی به سراغ تحقیق درباره چند شرکت امنیت سایبری رفته است.
جزئیاتی درباره اهداف احتمالی مورد نظر فیس‌بوک ارائه نشده، ولی این رسانه اخبار تکنولوژی گفته که قراردادی ممکن است تا انتهای سال جاری اعلام شود.
 
تلاش فیس‌بوک برای تقویت امنیتش در فاصله کمتر از یک ماه پس از آنچه این شرکت بزرگ‌ترین نشت امنیتی در تاریخش نامیده به اجرا درمی‌آید.
این شبکه اجتماعی در ابتدا احتمال می‌داد که 50 میلیون حساب کاربری از این حمله متاثر شده‌اند ولی اکنون معتقد است که اطلاعات شخصی 29 میلیون کاربر، از جمله شماره تلفن‌ها، نشانی‌های ایمیل و جست‌وجوهای اخیرشان، مورد دسترسی هکری قرار گرفته است.
 


به گزارش وال استریت ژورنال، فیس بوک عملا به این نتیجه رسیده است که اسپمرهایی که به عنوان یک شرکت بازاریابی دیجیتالی خود را جا زده بودند پشت این نشت امنیتی گسترده بوده‌اند، و نه هکرهایی که برای یک حکومت مشخص کار می‌کرده‌اند.
 
فیس‌بوک گفته است که با FBI کار می‌کند، و FBI از این شرکت خواسته که در مورد اینکه چه کسی ممکن است پشت این حمله باشد و اینکه آیا آنها مشخصا فردی را در نظر گرفته‌اند یا نه چیزی نگوید.
ولی این نیز گفته شده که دلیلی بر این باور وجود ندارد که این نشست به انتخابات میان‌دوره‌ای آینده آمریکا ارتباطی دارد.
 
این نشست نشات گرفته از یک آسیب‌پذیری در قابلیت "view as" فیس‌بوک بود، که باعث می‌شود افراد بتوانند ببینید دیگر افراد چگونه پروفایلشان را می‌بینند.
مهاجمان کد مرتبط با قابلیتی را مورد بهره‌برداری قرار دادند که برای آنها امکان سرقت «توکن‌های دسترسی» را فراهم می‌آورد که برای به دست گرفتن کنترل حسابهای افراد قابل استفاده شود.

مهاجمان از تکنیکی استفاده می‌کردند که برایشان امکان سرقت توکن‌ها از دوستان حساب‌هایی که قبلا کنترل آنها را به دست گرفته‌اند را فراهم می‌آورد، تا به این طریق دسترسیشان را گسترش دهند.  
 
کد مطلب: 54540
برچسب ها: فیس‌بوک
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام