۱
۰
plusresetminus
جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۹

ادعای استفاده عوامل دولتی ایران از فیسبوک برای تهاجم به عوامل اطلاعاتی آمریکا

ایتنا - یکی از ایمیل‌های بدافزاری این تیم از این قرار بود: «من یک فایل حاوی عکس‌هایم برای شما خواهد فرستاد ولی شما برای باز کردن آن باید آنتی‌ویروستان را غیرفعال کنید...
ادعای استفاده عوامل دولتی ایران از فیسبوک برای تهاجم به عوامل اطلاعاتی آمریکا
 
به تازگی در بیانیه‌ای که توسط وزارت دادگستری آمریکا منتشر شده، جزئیاتی از استفاده از فیسبوک برای هک کردن اعضای جامعه اطلاعاتی آمریکا ذکر شده و ادعا شده که این تلاش‌ها توسط عوامل دولتی ایران است.
در این بیانیه همچنین ادعا شده که عوامل ایرانی از یک منبع غیرمنتظره بهره برده‌اند. مشخصا، یک پیمانکار وزارت دفاع آمریکا ایرانی از کار در آمد.

به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، این پرونده جزئیات عجیب و غریبی دارد، و بر زنی 39 ساله با نام مونیکا الفرید ویت متمرکز است.
در این بیانیه مطبوعاتی آمده است که ویت هم یک کارشناس سایت اطلاعاتی نیروی هوایی و هم یک عامل ویژه دفتر تحقیقات ویژه نیروی هوایی است. وی همچنین به عنوان یک پیمانکار وزارت دفاع آمریکا کار کرده است، و یک گواهی امنیتی «سطح بالا» به وی داده شده بود. اما پیش از سال 2012 بود که ظاهرا خیانت آغاز شد.
 
ویت متهم به همکاری با تیمی از هکرهای مرتبط با دولت ایران است که قصد نصب بدافزار بر روی کامپیوترهای همکاران سابق وی را داشتند، و طبق معمول این روزها فیسبوک نقشی کلیدی در طرح آنها ایفا کرد.
 
در این بیانیه مطبوعاتی آمده است: «مشخصا بین ژانویه تا مه 2015، این "توطئه‌گران سایبری"، که از حسابهای جعلی و وانمودکننده استفاده می‌کردند، تلاش نمودند تا اهدافشان را به سمت کلیک بر روی لینک‌ها یا باز کردن فایلهایی سوق دهند که آنها را قادر به استقرار بر روی کامپیوتر هدف می‌ساخت. در یکی از چنین مواردی، این توطئه‌گران سایبری یک حساب فیسبوک ایجاد کردند که ظاهرا متعلق به یکی از کارکنان [دستگاه اطلاعاتی آمریکا (USIC)] و همکار سابق ویت بود، و از اطلاعات و عکسهای قانونی از حساب فیسبوک واقعی این کارمند USIC استفاده می‌کرد.»
 


چند نفر از همکاران سابق ویت این درخواستهای دوستانه جعلی را پذیرفتند. بر اساس این کیفرخواست، بدافزار مزبور «برای ثبت کلیدهای فشرده شده، دسترسی به دوربین وب یک کامپیوتر، و پایش سایر فعالیتهای کامپیوتر استفاده می‌شد».
 
در یکی از چنین مواردی در سال 2015، یک فایل پیوست شده که شبیه یک فایل jpg بود ولی در واقع یک فایل زیپ مملو از بدافزار بود، پس از آنکه یک عامل آمریکایی یک درخواست دوستی جعلی را پذیرفت، از طریق فیسبوک ارسال شد.
 
آنها همچنین حداقل یک ایمیل ریست گذرواژه فیسبوک جعلی را با هدف دستیابی به گذرواژه‌های هدف دولت آمریکا ارسال کردند.
 
در یکی از ایمیل‌های بدافزاری این تیم آمده است: «من یک فایل حاوی عکس‌هایم برای شما خواهد فرستاد ولی شما برای باز کردن آن باید آنتی‌ویروستان را غیرفعال کنید چون من عکسهایم را با یک نرم‌افزار آلبوم عکس طراحی کرده‌ام؛ امیدوارم از عکسهایی که برای سال جدید طراحی کردم لذت ببرید، آنها باید در کامپیوتر شما باز شوند عسلم».
 
ویت هم‌اکنون تحت تعقیب است.
 
کد مطلب: 55620
برچسب ها: هکر
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
United States
هههه عسلم😂
مردم دارن از گرسنگی میمیرن اینا دلشون به هک خوش کردن!!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام