۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹

آمازون ۷۰ میلیون دلار بابت خرید اشتباه کودکان را به والدین آنها برمی‌گرداند

ایتنا - بین نوامبر 2011 تا مه 2016 کودکان به صورت اشتباه بیش از 70 میلیون دلار خرید اشتباه روی فروشگاه آمازون انجام دادند.
آمازون ۷۰ میلیون دلار بابت خرید اشتباه کودکان را به والدین آنها برمی‌گرداند


شرکت مشهور خرید اینترنتی آمازون اعلام کرده مبلغ قابل توجهی در قبال خرید اشتباه را به مشتریان خود بازپرداخت خواهد نمود.
نکته مهم و جالب توجه این است که مبلغ مورد نظر، به والدینی که فرزندان آنها به صورت اشتباه از داخل اپلیکیشن‌های موبایلی خریدهای اینترنتی انجام دادند مربوط بوده است.

آمازون این مبلغ را در مجموع بیش از ۷۰ میلیون دلار اعلام نموده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سی‌نت، در آوریل سال ۲۰۱۶ در پرونده‌ای با پیگیری‌های قضایی، شرکت آمازون به دلیل خریدهای اینترنتی در سیستم داخلی اپلیکیشن‌های موبایلی متخلف شناخته شد.
با گذشت مدتی  پیگیری‌های لازم، این هفته رسانه‌های خبری اعلام کردند که شرکت مذکور موافقت کرده است هزینه مربوط به خریدهای اشتباه را به کاربران بپردازد.


همچنین کمیسیون فدرال بازرگانی آمریکا (FTC) با اعلام این خبر و ارائه توصیحات بیشتر، پرونده‌ای که سال پیش در این زمینه مطرح شده بود را بست و نهایتاً با اعلام حکم نهایی، آمازون را موظف کرد پول دریافتی بابت خریدهای اشتباه را به کاربران برگرداند.

گفتنی است سال گذشته پرونده‌های قضایی مختلف مبنی بر خریدهای اینترنتی اشتباه توسط کودکان ارائه شد و پس از آن دادگاه فدرال آمریکا اعلام کرد آمازون در اپلیکیشن موبایلی خود اطلاعات کافی را به کاربران نداده بود که اگر خریدها به صورت اشتباه انجام شود، چه اتفاقی می‌افتد.
به همین خاطر هم شرکت مذکور قانوناً می‌بایست پول دریافتی از کاربران خود را به آنها برگرداند.

کمیسیون فدرال بازرگانی آمریکا پیش‌بینی کرده که بین ماه نوامبر ۲۰۱۱ تا ماه مه ۲۰۱۶ کودکان به صورت اشتباه بیش از ۷۰ میلیون دلار خرید اشتباه روی فروشگاه آمازون انجام دادند که شرکت مذکور تمام پول‌های دریافتی را به والدین آنها برمی‌گرداند.
 
کد مطلب: 48573
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام