۰
plusresetminus
سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۲

اپل تولید روترهای بی‌سیم را متوقف کرد

ایتنا - اپل بخش روترهای بی‌سیم را منحل کرده و قرار است مهندسان شاغل در این بخش به گروه‌های توسعه محصولات دیگر و از جمله اپل‌تی‌وی منتقل شوند.
اپل تولید روترهای بی‌سیم را متوقف کرد


اپل بخشی را که در این شرکت برای طراحی و تولید روترهای بی‌سیم تاسیس کرده بود، منحل کرد تا بیشتر بر روی تولید محصولات مصرفی کاربران متمرکز شده و میزان فعلی درآمدهای خود را حفظ کند.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از بلومبرگ، برنامه‌ریزی اپل برای تعطیل کردن بخش تولید روترهای بیسیم از سال گذشته میلادی آغاز شد و قرار شد مهندسان شاغل در این بخش به گروه‌های توسعه محصولات دیگر و از جمله اپل‌تی‌وی منتقل شوند.

اپل سرمایه‌گذاری جدی در این زمینه را از سال ۲۰۱۳ آغاز کرد و از سال ۲۰۱۵ نشانه‌های بازگشت از این تصمیم کم‌کم هویدا شد. روترها ابزار دسترسی لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌ها و دیگر ابزار به وب بدون نیاز به استفاده از کابل هستند.

این شرکت در حال حاضر سه روتر بی‌سیم به نام‌های AirPort Express، AirPort Extremeو AirPort Time را به فروش می‌رساند که به ترتیب ۹۹، ۱۹۹ و ۲۹۹ دلار قیمت دارند و اپل طی سه سال اخیر از محل فروش این محصولات درآمد چندانی نداشته است.

میزان کل فروش این روترها در کنار اپل‌تی‌وی و ساعت اپل در سال مالی ۲۰۱۶ بالغ بر ۱۱.۱ میلیارد دلار بوده که تنها ۵ درصد از کل فروش اپل را شامل می‌شود.
کد مطلب: 46622
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام