۰
plusresetminus
يکشنبه ۸ آبان ۱۳۸۴ ساعت ۱۰:۳۶

تکفا ايران را به مرکز ثقل اطلاعات خاورميانه تبديل مى‌كند

ایتنا - يک عضو هيئت مديره انجمن شرکت‌هاى انفورماتيک ايران گفت: با اجراى کامل طرح تکفا، ايران می‌تواند به مرکز ثقل اطلاعات در منطقه خاورميانه تبديل شود.
کاظم آيت اللهی گفت: به دليل وضعيت سوق‌الجيشي بسيار مناسب ايران در منطقه خاورميانه، با ايجاد يک ابر ديتا در کشور، ايران به بزرگ‌ترين مرکز اطلاعاتي اين منطقه تبديل می‌شود.

به اعتقاد آيت اللهي، طرح تکفا از موفق‌ترين برنامه‌هاى دولت در طي سال‌هاى اخير بشمار مي‌رود.

به گزارش ایتنا طرح تکفا، با هدف "توسعه و کاربرى فناورى اطلاعات و ارتباطات ايران " از سال۱۳۸۱ وارد برنامه بودجه کشور شد و دولت در آن راهبرد گسترش و توسعه و کاربرى فناورى اطلاعات را تصويب و به مرحله اجرا درآورد.
هدف از اجراى سراسرى طرح تکفا، آماده کردن شرايط ورود ايران به عصر اطلاعات و ارتباطات و وارد شدن فناورى اطلاعات به دستگاه‌هاى دولتي است.

آيت اللهي گفت: بهترين خصوصيت طرح تکفا را مي توان ايجاد جنبش و تحرک کشور و استفاده از خدمات و توانايی‌هاى فناورى اطلاعات در ITدر جامعه ارائه خدمات دولتي دانست. وى در عين حال گفت: هنوز فاصله زيادى تا رسيدن به ايده‌آل‌هاى اين طرح وجود دارد و نيل به اين اهداف نيازمند انجام برنامه‌ريزى‌هاى مدون و تداوم بي‌وقفه آن است.

آيت‌اللهي، ايجاد زيرساخت‌هاى شبکه‌اى محکم و قوى اينترنت و اينترانت و توسعه شبکه فيبرنورى را به اين منظور، شرط سرعت بخشيدن به طرح تکفا دانست و تصريح کرد : متاسفانه اجراى اين پروژه‌ها با کندى پيش مي رود. اين عضو هيئت مديره انجمن شرکت‌هاى انفورماتيک ايران يکي از دلايل کند بودن پروژه‌هاى فيبرنورى را انحصار دولت بر شبکه اينترنت کشور دانست. وى در اين رابطه به اصول اوليه طرح تکفا اشاره کرد و گفت: در طرح تکفا به بخش خصوصي بهاى بسيارى داده شده است اما تاکنون توجه به بخش خصوصي و استفاده از پتانسيل‌هاى آن در بسيارى از مراکز و سازمانها نهادينه نشده است. آيت‌اللهي گفت: هنوز بعضي از مسئولان ادارات و سازمان‌هاى دولتي اعتقاد دارند که دولت بهتر از بقيه کار مي کند.
 
کد مطلب: 422
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام