۰
plusresetminus
چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۴
به دلیل نداشتن گارانتی

۴۰ واحد فروشگاه رایانه‌ای در یک هفته پلمب شد

ایتنا- بازرسی‌ها ادامه دارد و به بقیه واحدها نیز اخطار داده شده است تا ظرف دو هفته مجوزهای لازم را در این زمینه دریافت کنند.
۴۰ واحد فروشگاه رایانه‌ای در یک هفته پلمب شد


رئیس اتحادیه فناوران رایانه از پلمب ۴۰ واحد صنفی به دلیل نداشتن جایگاهی برای خدمات پس از فروش محصولات فناوری اطلاعات از ابتدای ماه جاری خبر داد و گفت: پلمب ۴۷ واحد دیگر نیز در دست اقدام است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، سید مهدی میرمهدی اظهار کرد: کسانی که می‌خواهند کالا یا محصولات فناوری اطلاعات را ترخیص کنند باید جایگاهی برای خدمات پس از فروش داشته باشند که در این زمینه حدود ۱۶۰ واحد صنفی حقوقی و حقیقی مراجعه کردند و ارزیابی‌های لازم از آن‌ها صورت گرفت که از این تعداد فعلا ۱۴واحد توانستند پروسه‌های قانونی لازم را سپری و مجوز دریافت کنند.

وی افزود: بعضی واحدهای صنفی که اقدام به ارائه گارانتی محصولات فناوری اطلاعات می‌کردند گارانتی‌های آن‌ها فاقد اعتبار بود که با توجه به این موضوع و اخطارهایی که داده بودیم از ابتدای ماه جاری پلمب واحدها آغاز شد.

میرمهدی در عین حال بیان کرد: ‌سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، اماکن نیروی انتظامی، سامانه ۱۲۴ و ستاد مبارزه با قاچاق کالا از ما حمایت می‌کند و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز چند روز گذشته اعلام کرد که فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی که در امر خدمات فعالیت می‌کنند و مجوز قانونی ندارند باید ساماندهی شوند که این کار باید زیر نظر اتحادیه و با حمایت سازمان‌های مربوطه انجام شود.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه همچنین تاکید کرد: اگر مصرف کنندگان از واحدهای دارای مجوز و گارانتی‌دار خرید خود را انجام دهند، در صورت بروز مشکل باید به مشتریان پاسخگویی شود و در غیر اینصورت برای احقاق حقوق مصرف کنندگان اقدام کرده و واحد مربوطه را ملزم به اجرای قانون می‌کنیم.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه در بازرسی‌هایی که از واحدها انجام دادیم حتی یک ریال از آن‌ها دریافت نکردیم، افزود: بازرسی‌ها ادامه دارد و به بقیه واحدها نیز اخطار دادیم تا ظرف دو هفته مجوزهای لازم را در این زمینه دریافت کنند.

میرمهدی با بیان اینکه حدود ۴۵۰۰ واحد صنفی داریم که ۸۵ درصد از واحدهای صنفی در رسته فروش هستند نه تعمیر افزود: ارزیابی‌های لازم در زمینه گارانتی محصولات فناوری اطلاعات از ۱۵ درصدی که در رسته فروش نیستند انجام می‌‌شود و از طرفی به فروشگاه‌هایی که در رسته فروش هستند نیز اطلاعیه دادیم حق ندارند کار تعمیراتی انجام دهند.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه همچنین با تاکید بر این‌که واردکنندگان برای واردات کالا حتما باید مجوز خدمات پس از فروش داشته باشند یا با شرکتی که می‌تواند این خدمات را ارائه دهند قرار‌داد داشته باشند، یادآور شد: از چند سال گذشته جلساتی برگزار کردیم که به دنبال آن، کلیه‌ کالاها و محصولات مرتبط با فناوری اطلاعات از خدمات پس از فروش واقعی برخوردار شوند که درپی آن بازرسی‌هایی که سازمان حمایت از واحد‌های صنفی مربوطه برای موضوع خدمات پس از فروش انجام می داد به عهده ما گذاشته شد.

وی با تاکید بر اینکه در آینده نزدیک بساط افراد سودجو برچیده می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۵۰۰ واحد داریم که کار تعمیر محصولات و کالاهای فناوری اطلاعات را انجام می‌دهند که البته از این تعداد همه واحدها خدمات پس از فروش ارائه نمی‌دهند و حدود ۳۰۰ واحد نسبت به ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش اقدام می‌کنند که جامعه هدف ما در این طرح همین تعداد است.
کد مطلب: 40055
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام