۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۲

سبک زندگی جدید در فضای مجازی

ایتنا- این حقیقت را نباید نادیده گرفت که بخشی از زندگی انسان‌های این عصر، در فضای مجازی می‌گذرد.
سبک زندگی جدید در فضای مجازی


یک کارشناس با تاکید بر اینکه توجه به تغییرات در سبک زندگی در هر عرصه‌ای ضروری است، گفت: این روزها شاهد هستیم که شیوه جدیدی از زندگی در فضای مجازی شکل گرفته است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، مهدی بازرگانی اظهار کرد: آنچه که در فضای مجازی اتفاق افتاده است تغییر تکنیکی نیست، بلکه یک شیوه جدید زندگی شکل گرفته که زندگی دیجیتالی است.

بنابر‌این آن چیزی که در سال‌های اخیر رخ داده و بازخوردهای آن تاکنون ادامه داشته یک فضایی است که در امتداد فرهنگ و جوامع انسانی قرار دارد و بر بستر فناوری اطلاعات شکل گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر زندگی انسان‌ها در این فضا توسعه پیدا کرده و بر حال و آینده زندگی مردم تاثیرگذار است و اثرات آن در دنیای واقعی احساس می‌‏شود که بر این اساس نظام‌های جدید و تنظیم مقررات قانونی لازم است.

در این میان مفاهیمی چون اشتغال، رفاه و سلامت در فضای مجازی تعاریف واحدی برای‌مان ندارند و برداشت‌های متعددی در این حوزه وجود دارد چراکه هنوز فضای مجازی را به‌عنوان عرصه جدید زندگی برای خودمان تعریف نکرده‌ایم.

بازرگانی تصریح کرد: بنابراین ما در ایام گذار قرار داریم که نه کاملاً دیجیتالیزه شده‌ایم که روش‌های سنتی را از یاد ببریم و نه کاملاً سنتی هستیم که نتوانیم با ابزارهای دیجیتال کار کنیم از این رو وظیفه‌ای بسیار حساس در ایجاد تعاریف واحد، استانداردها، الگوها و غیره داریم.

در حقیقت تجربه نشان داده است در مواقعی که از یک فناوری عقب مانده‌ایم ناچار به تبعیت بلند‌مدت از استانداردهای دیکته شده کشورهای پیشرو در آن فناوری خواهیم بود، لذا باید تمهیدات ویژه‌ای در این خصوص اندیشیده شود.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: در کشور ما ۴۰ ارگان متولی فضای مجازی در ابعاد مختلف وجود دارد که برخی از آن‌ها اقدامات یکدیگر را یا نقض می‌کنند و یا قبول ندارند که خوشبختانه پس از تشکیل شورای‌‌عالی فضای مجازی قرار است این شورا به‌عنوان نقطه کانونی این تصمیم‌گیران عمل کند.
کد مطلب: 38143
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام