۰
plusresetminus
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۱

سقوط بزرگ بازار جهانی خدمات WLAN در فصل دوم ۲۰۱۵

ایتنا - طی فصل دوم سال 2015 میلادی ارزش بازار جهانی خدمات WLAN برای مصارف خانگی کاهش 12.9 درصدی را تجربه کرد.
سقوط بزرگ بازار جهانی خدمات WLAN در فصل دوم ۲۰۱۵


ارزش بازار جهانی شبکه‌های بی‌سیم محلی (WLAN) برای کاربران خانگی و سازمانی طی فصل دوم سال ۲۰۱۵ میلادی کاهش ۵.۳ درصدی را تجربه کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سلولار-نیوز، مرکز تحقیقاتی IDC در تازه‌ترین گزارش خود با عنوان «بررسی فصلی بازار جهانی WLAN» توضیح داد که رشد خدمات مربوطه در بخش سازمانی همچنان با سرعت کمتری دنبال می‌شود و نسبت به فصل‌های قبلی پیشرفت چندانی نداشته است. این مرکز تحقیقاتی گفت طی فصل دوم سال جاری میلادی ارزش بازار جهانی خدمات WLAN برای سازمان‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱.۴ درصدی را تجربه کرده است.

پس از چندین فصل رشد تک‌رقمی ارزش بازار جهانی خدمات WLAN برای سازمان، طی فصل دوم سال جاری میلادی میزان رشد این بازار به کمترین رقم رسیده است.

کارشناسان دو عامل را در این فرآیند نزولی موثر می‌دانند. نخست آنکه پروژه‌های جدید WLAN به دلیل عدم اطمینان از وضعیت اقتصاد جهانی در کوتاه‌مدت به صورت معلق باقی مانده است و دوم اینکه بازار جهانی در انتظار ورود استاندارد جدید Wave ۲ ۸۰۲.۱۱ac به سر می‌برد.

 

استاندارد بی‌سیم ۸۰۲.۱۱ac قرار است به استاندارد اصلی سیستم‌های WLAN تبدیل شود. از زمان معرفی نخستین مدل از استاندارد ۸۰۲.۱۱ac حدود دو سال می‌گذرد و پس از گذشت این مدت هنوز کمتر از ۵۰ درصد بازار جهانی در اختیار آن است. مرکز تحقیقاتی IDC پیش‌بینی کرده است طی نیمه دوم سال ۲۰۱۵ میلادی بازار جهانی وابستگی بیشتری به این استاندارد پیدا می‌کند تا از نظر کسب درآمد هم شرایط آن بهتر شود.

در این میان همچنین گفته شد طی فصل دوم سال ۲۰۱۵ میلادی ارزش بازار جهانی خدمات WLAN برای مصارف خانگی کاهش ۱۲.۹ درصدی را تجربه کرده است. این دومین فصل متوالی است که بازار WLAN در بخش مصارف خانگی سیر نزولی را دنبال می‌کند. اگرچه روی کار آمدن استاندارد ۸۰۲.۱۱ac می‌تواند تا اندازه‌ای شرایط این بازار را بهبود بخشد، ولی باید توجه داشت که استاندارد مذکور تاثیر چندانی در بازار خدمات خانگی برجا نمی‌گذارد.
 
کد مطلب: 38062
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام