۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۸

انتشار 30هزار پیام توئیتری در روز پایانی مذاکرات

ایتنا- کاربران توییتر، در روز توافق هسته‌ای، حسابی فعال بودند!
انتشار 30هزار پیام توئیتری در روز پایانی مذاکرات


بررسی‌های صورت گرفته گویای آن است که در روز ۲۳ تیرماه هم‌زمان با پایان یافتن مذاکرات هسته‌ای، در توئیتر حدود ۳۰ هزار توئیت مرتبط با توافق منتشر شده است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، دور پایانی مذاکرات هسته‌ای از ششم تیرماه آغاز و با تمدید دو نوبت پس از ضرب‌الاجل ۱۰ تیر، سرانجام روز سه‌شنبه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۴ پس از ۱۸ روز بحث و گفت‌وگوی فشرده و جدی با دستیابی به توافق جامع هسته‌ای پایان یافت.

در دور پایانی پس از ۱۳ سال وچهار ماه طولانی‌ترین مذاکرات و مساله سیاسی و بین‌المللی میان ایران و کشورهای غربی خاتمه یافت و دو طرف بر سر یک "برنامه جامع اقدام مشترک" به توافق رسیدند.

”سامانه هوشمند پایشگر” در یک فاز تحقیقاتی به بررسی دور پایانی مذاکرات ایران و ۵+۱ و حواشی آن در بسترهای خبر و شبکه‌های اجتماعی پرداخته که نتایج آن جالب توجه است.

آمارهای روی بستر توئیتر نشان می‌دهد از روز ابتدایی یعنی ششم تیرماه ۱۳۹۴ تا بیست و سوم تیرماه بالغ بر یک میلیون محتوا توسط کاربران توئیتر منتشر شده که به شناسایی و بررسی توئیت‌های مرتبط با مذاکرات و توافق اقدام شده است.

تنها در روز توافق یعنی ۲۳ تیرماه، حدود ۳۰ هزار توئیت مرتبط با توافق منتشر شده که نشانگر رشدی ۲۱۸ درصدی نسبت به روز قبل است.

تحلیل‌ها روی بستر توئیتر نشانگر این است که که در این بازه زمانی، دکتر روحانی ۱۷۸۲ بار با منشن Rouhani_ir@ و جواد ظریف ۱۴۴۸ بار با منشن JZarif@ توسط کاربران توئیتر مورد خطاب قرار گرفته‌اند.

در بین سران خارجی مذاکرات وین نیز جان کری، وزیر امور خارجه امریکا با بیش از ۳۲۸ بار خطاب توسط منشن JohnKerry@ در صدر سران خارجی مذاکرات قرار دارند.

همچنین هشتک IranDeal# در صدر برترین هشتک‌های مورد استفاده کاربران توئیتر در سطح جهانی قرار گرفت.

توئیت سران خارجی باهشتگIranDeal # #IranTalkمنتشرشد. توئیت انگلیسی ظریف در کمتر از یک ساعت حدود ۴۰۰۰بار بازنشر شد.

همچنین تا عصر روز ۲۳ تیر، توئیت ظریف بیش از ۹۰۰۰ بار برگزیده کاربران توییتر (Favourite) وبیش از ۷۵۰۰ بار بازنشر شد.

اکانت منتسب به رئیس‌جمهور، حسن روحانی بلافاصله توئیت وزیر امور خارجه را ریتوئیت وشروع به اطلاع‌رسانی در این زمینه کرد.

اما سامانه مذکور به بررسی تاثیر مذاکرات و توافق بر روی احساسات و افکار عمومی در بستر شبکه‌های اجتماعی با استفاده از شکلک‌های مورد استفاده کابران در محتواهای منتشر شده نیز پرداخته است.

این تحقیقات نشان دهنده سیر صعودی استفاده از شکلک‌های شاد در طول بازه زمانی مذاکرات و رشد چند برابری این شادی در روز توافق است.
کد مطلب: 37170
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام