۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۶

از پاسخ راضی‌کننده وزیر به مجلس تا فروش مخابرات

ایتنا- واعظی: با هرگونه افزایش تعرفه‌های تلفن همراه و اینترنت مخالفیم.
از پاسخ راضی‌کننده وزیر به مجلس تا فروش مخابرات


هفته‌ای که گذشت با افتتاح چندین طرح ارتباطی، حضور و پاسخگویی وزیر ارتباطات در مجلس و درنهایت طرح موضوع واگذاری سهم ۵۰ درصدی مخابرات از هفته‌های پرخبر حوزه فاوا بود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمود واعظی طی هفته گذشته به مناسبت دومین سالگرد روی کار آمدن دولت مانند سایر اعضای کابینه به سفر به استان‌های مختلف پرداخته و در قالب این سفرها علاوه بر افتتاح برخی طرح‌ها به ارائه توضیحاتی درباره آخرین وضعیت ارتباطی استان‌های مذکور نیز پرداخت.

وزیر ارتباطات در سفر خود به استان مرکزی تعداد استفاده‌کنندگان از خدمات اینترنت را بیش از ۹ میلیون نفر عنوان کرد و افزود: تعداد کاربران خدمات اینترنتی تلفن همراه نیز که تا قبل از دولت یازدهم ۲۰۰ هزار نفر بوده در حال حاضر به ۱۱ میلیون نفر رسیده است.

وی همچنین به صحبت در زمینه تعرفه‌های ارتباطی پرداخته و متذکر شد: با هرگونه افزایش تعرفه‌های تلفن همراه و اینترنت مخالفیم و افزایشی در این حوزه اتفاق نخواهد افتاد.

واعظی همچنین در قالب سفری به سیستان و بلوچستان پروژه بین‌المللی فیبرنوری ایران و پاکستان را افتتاح کرد.

وی یادآور شد: ۴۸ درصد پهنای باند اینترنت کشور از طریق ایستگاه چابهار در جنوب استان تأمین می‌شود.

خط و نشان وزیر برای ناشران محتوای غیراخلاقی
همچنین در حاشیه این سفرها محمود واعظی در پاسخ به اعلام نظری قاطع درباره منتشرکنندگان محتوای غیراخلاقی در شبکه‌های موبایلی پرداخت و گفت: برای شبکه‌هایی که از محتوا یا استیکرهایی در قالب توهین به مقامات کشور استفاده کرده و یا نسبت به ترویج مسائل غیراخلاقی مبادرت می‌کنند بر اساس قانون محدودیت اعمال می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سیاست ما برخورد با عواملی است که مسائل امنیتی کشور را نشانه گرفته باشند، درباره نظارت بر شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، نظارت کاملی بر تمام شبکه‌های اجتماعی دارد.

علاوه بر این سازمان، دستگاه‌های مرتبط دیگر نیز محتویات این شبکه‌ها را از نظر امنیتی رصد می‌کنند.

عاشق نگه داشتن مخابرات نیستیم
مراسم افتتاح ۳۷۰ پروژه مخابراتی در تهران و کرج از دیگر برنامه‌های مهم این حوزه در هفته‌ای که گذشت به شمار می‌رود که با حاشیه‌های جالبی نیز همراه شد.

در این مراسم سیدمصطفی سیدهاشمی - رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران - اظهار کرد: ما عاشق نگه داشتن سهام مخابرات نیستیم و اگر فردی بخواهد این سهام را بخرد با همان شیوه‌ای که آن را خریداری کرده‌ایم واگذار خواهیم کرد و روز شنبه هفته آینده نیز فراخوان این موضوع را به صورت رسمی منتشر خواهیم کرد.

وی در عین حال عنوان کرد: تعرفه‌های فعلی یکی پس از دیگری مهره‌های کمر مخابرات را خرد کرده و دیگر از این ساختار نمی‌توان انتظار داشت که مانند یک انسان سالم بدود.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران نیز از کاهش ۳۷ درصدی درآمدهای تماس ثابت به ثابت داخل استانی پس از اجرای طرح هم‌کدسازی تلفن ثابت خبر داد.

حضور واعظی در مجلس و راضی شدن نمایندگان
اما شاید بتوان مهم‌ترین رویداد این هفته را به حضور وزیر ارتباطات در مجلس مربوط دانست.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای پاسخ به سؤال نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، میزبان وزیر ارتباطات شدند.

پس از اظهارات نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه درباره قطع و یکطرفه شدن تلفن همراه اول، عدم تعیین تکلیف وضعیت کارگزاران مخابرات روستایی و...، واعظی نیز پاسخ‌های خود را در این خصوص مطرح کرد که با توجه به قانع نشدن نماینده سؤال کننده، سؤال به رأی گذاشته شد و از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر، با ۱۰۱ رأی موافق، ۶۸ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع نمایندگان از پاسخ‌های وزیر قانع شدند.

هشدار به مالکان بیش از ۱۰ سیم‌کارت
غلامرضا داداش زاده - معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات - نیز در طول این مدت از ورود طرح احراز هویت مشترکان موبایل به مرحله‌ای جدید خبر داد و گفت: مشترکانی که از هر اپراتور تلفن همراه، بیش از ۱۰ سیم‌کارت به نامشان ثبت شده تنها تا ۳۱ خرداد‌ماه برای تعیین تکلیف فرصت دارند و درغیر این صورت تمام سیم‌کارت‌های آنها قطع خواهد شد.
کد مطلب: 36675
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام