۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۵

آئین‌نامه خدمات پس از فروش کالاهای دیجیتالی تدوین شد

ایتنا- برای رفع معضل کالاهای تقلبی در بازار آئین‌نامه اجرایی گارانتی کالاها و اقلام دیجیتالی تدوین شد.
آئین‌نامه خدمات پس از فروش کالاهای دیجیتالی تدوین شد


اتحادیه فناوران رایانه تهران با حمایت سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، آئین‌نامه اجرایی گارانتی کالاها و اقلام دیجیتالی بازار را با هدف رفع معضل کالاهای تقلبی در بازار، تدوین کرد.


به گزارش ایتنا از مهر، سید غلامحسین بشیرنژاد عضو اتحادیه فناوران رایانه تهران، با اشاره به معضل گارانتی‌های بدون پشتوانه و تقلبی در بازار کالاهای دیجیتالی، بر لزوم تدوین و تصویب آئین‌نامه اجرایی برای این اقلام تاکید کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود با اجرای این آئین‌نامه، مشکلات خدمات پس از فروش در کشور و بی اطلاعی مشتریان کالاهای فناوری اطلاعات از حقوق واقعی‌شان از بین برود.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین موضوع در بخش خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات فناوری اطلاعات، نبود آئین‌نامه مدون برای گارانتی و ضمانت‌نامه خدمات پس از فروش است خاطرنشان کرد: این آئین‌نامه توسط کارشناسان اتحادیه صنف رایانه و با حمایت سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان تدوین شده است که پس از تهیه و ابلاغ مصوبات مربوطه، به زودی شاهد اجرای این مقررات از سوی شرکت‌های واردکننده و تولیدکننده این بخش خواهیم بود.

این عضو اتحادیه صنف رایانه، با تاکید براینکه این آئین‌نامه کاملاً داخلی است و در تهیه آن ارائه دهندگان خدمات پس از فروش در بازار ایران کمک گرفته شده است در مورد برخی موارد این آئین‌نامه گفت: برای مثال طبق آئین‌نامه خدمات پس از فروش محصولات فناوری اطلاعات، شرکت‌ها موظف به پاسخ‌گویی در دوره گارانتی هستند.

همچنین شرکت‌های گارانتی کننده برای اخذ مجوز صدور کارت گارانتی باید حداقل‌هایی را از نظر تجاری داشته باشند.

این فعال بازار و ارائه دهنده خدمات گارانتی اضافه کرد: ضمانت اجرایی این آئین‌نامه، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان است.

وی با بیان اینکه عدم اطلاع صحیح مشتریان از حقوق خود و وفور گارانتی‌های بی پشتوانه و تقلبی، مشکلات بسیاری را در حوزه خدمات پس از فروش اقلام دیجیتالی برای مردم ایجاد کرده است افزود: از آنجایی که به دلیل مسائل تحریم، استانداردهای بین‌المللی خدمات پس از فروش برای محصولات فناوری اطلاعات پیاده‌سازی نمی‌شود تدوین آئین‌نامه داخلی مطابق با استانداردها می‌تواند گره از مشکلات این بخش بگشاید.​
کد مطلب: 36391
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام