۴
۰
plusresetminus
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۵۷

ترکیه در مسیر محدودسازی هر چه بیشتر اینترنت

ایتنا – طبق پیش‌نویس یک قانون جدید، دولت ترکیه می‌تواند بدون مراجعه به نهادهای قضایی، سایت‌های به زعم خود متخلف را فیلتر کند.
ترکیه در مسیر محدودسازی هر چه بیشتر اینترنت

حزب عدالت و توسعه پیش‌نویس قانون جدیدی را ارائه کرده که به دولت اجازه می‌دهد سایت‌های اینترنتی متخلف را بدون لزوم کسب مجوز از مراجع قضایی، به مدت ۲۴ ساعت مسدود کند.
این قانون هنوز در پارلمان ترکیه به تصویب نرسیده است.


به گزارش ایتنا از به نقل از روزنامه الدستور، چندی پیش اصلاحیه یک قانون در ترکیه، وزیر ارتباطات این کشور را مکلف می‌کرد که سایت‌های منتشرکننده محتواهای ممنوعه در اینترنت را ظرف چهار ساعت مسدود و فیلتر نماید.

دادگاه قانون اساسی ترکیه این قانون را باطل و ملغی اعلام کرد.

پس از آن، دولت اردوغان قانون جدیدی عرضه کرده که به مقامات دولتی اجازه می‌دهد سایت‌های اینترنتی را به مدت ۲۴ ساعت، بدون کسب مجوز از مراجع قضایی مسدود سازند.

لطفی الوان وزیر ارتباطات ترکیه با تایید این خبر گفته علاوه بر فیلتر شدن سایت متخلف، اگر پس از اعلام رای دادگاه، کاربر به حذف محتوای مورد مناقشه مبادرت نورزد، ممکن است وی با جریمه ۵۰۰ هزار لیره‌ای نیز روبرو شود.

وی گفته این اقدام باعث می‌شود شرکت‌های فعال در حوزه شبکه‌های اجتماعی، به اجرای تصمیمات مراجع قضایی تشویق شوند.
 
کد مطلب: 33893
نام شما
آدرس ايميل شما


محمود
feedback
United States
اينو يكي ميگه كه خودش نصف بيشتر اينترنت رو فيلتر و محدود نكرده باشه. همچنين به جناب وزير و آقاي روحاني جهت راه اندازي سيستم جديد فيلترينگ هوشمند اينستاگرام تبريك ميگم. فقط نميدونم چرا هوشمندش كل اينستاگرام رو فيتلر كرده و كلا هيچ عكسي بالا نمياد ديگه :)
احمد
feedback
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی
دمت گرم
احمد
feedback
Iran, Islamic Republic of
نه این که حالا اینترنت اینجا اصلا این مشکل رو نداره!!! اول مشکل خودمونو حل کنیم بعد بریم سراغ بقیه! هر سایتی که ادم بخواد بره فیلتره!
چه وضعشه!!؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
برین خجالت بکشین
با محدود کردن مردم به هیچ جا نمیرسین...
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام