۰
plusresetminus
سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۱

۵ میلیارد دستگاه اینترنتی سال ۲۰۱۵ عرضه می‌شود

ایتنا - پیش‌بینی شده است سال 2020 میلادی بیش از 25 میلیارد دستگاه الکترونیکی هوشمند با قابلیت اتصال به اینترنت روانه بازار شود.
۵ میلیارد دستگاه اینترنتی سال ۲۰۱۵ عرضه می‌شود


کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که در سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۴.۹ میلیارد دستگاه الکترونیکی با قابلیت اتصال به اینترنت روانه بازار شوند که این رقم رشد ۳۰ درصدی عرضه این محصولات نسبت به سال ۲۰۱۴ را نشان می‌دهد.


به گزارش ایتنا به نقل از دی‌جی‌تایمز، در حالی که پیش‌بینی شده است سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۲۵ میلیارد دستگاه الکترونیکی هوشمند با قابلیت اتصال به اینترنت روانه بازار شود، اینترنت اشیا(IoT) به مهم‌ترین بازار برای تولیدکنندگان قطعات الکترونیکی تبدیل شده است و شرکت‌های آسیایی می‌کوشند به بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصولات تبدیل شوند.

محققان دانشگاه ملی Cheng Kung تایوان بر این باورند که با توسعه مبحث شهرهای هوشمند، خودروهای مجهز به فناوری‌های پیشرفته و تجهیزات خانگی هوشمند به میزان گسترده وارد بازار جهانی می‌شوند و در این میان شرکت‌های آسیایی نقش عمده در تولید این محصولات دارند.


پیش‌بینی شده است در سال ۲۰۱۵ میلادی خدمات مربوط به اینترنت اشیا ۳۰ تا ۴۰ درصد نسبت به سال جاری افزایش یابد و در مقابل ۵ درصد از بازار سخت‌افزار جهان به اینترنت اشیا اختصاص پیدا کند.
 
مرکز تحقیقاتی گارتنر در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که اینترنت اشیا حاکمیت بازار جهانی دستگاه‌های الکترونیکی را در اختیار می‌گیرد.
به همین دلیل از هم‌اکنون تا سال ۲۰۱۶ میلادی سالانه ۲۰ درصد بر حضور اینترنت اشیا در فناوری‌های تشخیص هویت افزوده می‌شود.
 
کد مطلب: 33842
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام