۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۴

اپلیکیشنی که به نابینایان بینایی می دهد

ایتنا- یک شرکت آمریکایی اپلیکیشنی ابداع کرده است که صفحه نمایش سیستم عامل iOS امکان خواندن هر متنی را با صدای می دهد.
اپلیکیشنی که به نابینایان بینایی می دهد


به گزارش ایتنا از ایرنا به نقل از رویترز، ابداع صفحه نمایش‌های خوانا موضوع جدیدی نیست اما این صفحه نمایش‌ها معمولا ۱۵۰ تا هزار یورو (معادل ۲۵۰ تا هزار ۵۰۰ دلار) قیمت دارند اما این اپلیکیشن که توسط یک شرکت در ماساچوست واقع در آمریکا ابداع شده است به مراتب ارزانتر است بطوریکه قیمت آن تنها ۹۹ دلار و یا به عبارتی ۶۰ یورو است.


این اپلیکشن که KNFB Reader نام دارد می‌تواند از متن حتی متن‌هایی که در تصاویر وجود دارند اسکن بگیرد و بعد متن را بطور خودکار به گفتار تبدیل کند.

این اپلیکیشن همچنین می تواند متن‌های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، هلندی، ایتالیایی، اسپانیایی، پرتغالی، دانمارکی، فلاندی، سوئدی و نروژی را ترجمه کند.

این اپلیکیشن برای تلفن‌های همراه آیفون ۵ و بالاتر که سیستم عامل iOS7 و بالاتر دارند قابل استفاده است.

زمانی که کاربر می‌خواهد متنی را بخواند تنها کافی است که تلفن همراه خود را در بالای آن متن که در جاهای مختلفی می‌تواند وجود داشته باشند مثلا پشت پنجره یک مغازه و یا یک آگهی قرار دهد؛ سپس این اپلیکیشن متن را اسکن می‌کند و آن را می‌خواند.

درصورتیکه اپلیکیشن نتواند متنی را تشخیص دهد و یا تلفن همراه در موقعیت مناسبی برای اسکن متن قرار نگرفته باشد به کاربر می‌گوید که مکان تلفن و یا کاغذ متن را تغییر دهد و کاربر را راهنمایی می‌کند.

زمانیکه اپلیکیشن متن را تشخیص داد فورا از آن عکس می‌گیرد. سپس این عکس رمزگشایی می‌شود و تقریبا بلافاصله به گفتار تبدیل می‌شود.

این اپلیکیشن همچنین با کپی برداری از متن و ذخیره آن در گوگل درایو و یا دراپ باکس، آن را تبدیل به یک مدرک می کند.
کد مطلب: 32569
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام