۰
plusresetminus
يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۹

گوگل صدهزار لینک به سایت‌های اینترنتی را پاک کرد

ایتنا- گوگل تسلیم خواسته‌های کاربران و البته رای دادگاه شد.
گوگل صدهزار لینک به سایت‌های اینترنتی را پاک کرد


به دنبال تسلیم صدها هزار درخواست به گوگل از سوی شهروندان اروپایی به منظور پاک کردن لینک به سایت‌‌های مختلف، گوگل در اکثر موارد تسلیم این درخواست‌ها شده است.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از اینکوآیرر، چند ماه پس از صدور حکم جنجالی دیوان دادگستری اروپا در مورد حق شهروندان این قاره برای فراموش شدن گوگل پذیرفته که به درخواست‌های مردم کشورهای اروپایی برای حذف لینک به اخبار و اطلاعات نامناسب در مورد آنان رسیدگی کند.

بر این اساس اگر یک فرد اروپایی از گوگل بخواهد که در زمان جستجوی نام وی به صفحه وب خاصی لینک ندهد، گوگل موظف است آن لینک را از نتایج جستجوی خود پاک کند.

از زمان صدور این حکم در ماه می تاکنون تعداد لینک‌‌های حذف شده از گوگل از مرز صدهزار مورد فراتر رفته است.

با توجه به اینکه مقامات اروپایی درخواست‌های مشابهی را از یاهو و مایکروسافت هم مطرح کرده اند، قرار است موضوع در نشستی مشترک از سوی مسئولان این سه شرکت و رگولاتورهای اروپایی بررسی شود.

کارشناسان معتقدند این حکم ممکن است مورد سوءاستفاده قرار گرفته و به افراد خلافکار امکان دهد تا سوابق فعالیت‌های بد خود را از فضای مجازی حذف کنند.

گوگل می گوید ۳۰ درصد از درخواست‌های دریافتی برای حذف سوابق کاربران از جستجوگر خود را رد کرده است. این شرکت تاکنون به درخواست‌های بیش از ۹۱ هزار نفر در مورد ۳۲۸ هزار صفحه اینترنتی رسیدگی کرده است.

از میان این درخواست‌ها ۱۷۵۰۰ مورد مربوط به فرانسه، ۱۶۵۰۰ مورد مربوط به آلمان و ۱۲۰۰۰ مورد مربوط به انگلیس بوده است. اسپانیا، ایتالیا و هلند با ۸۰۰۰، ۷۵۰۰ و ۵۰۰۰ درخواست در رتبه‌های بعدی بوده‌اند.
کد مطلب: 31580
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام