۰
plusresetminus
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۹
افزایش مهاجرت متخصصان و برنامه‌نویسان صنعت آی تی

فناوری اطلاعات زیربنای توسعه اقتصادی کشور است

ایتنا - در مراسمی با حضور روسای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و تهران و برخی فعالان و دست‌اندرکاران عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات، شش نرم‌افزار داخلی معرفی و رونمایی شد.
فناوری اطلاعات زیربنای توسعه اقتصادی کشور است


در مراسمی با حضور روسای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و تهران و برخی فعالان و دست‌اندرکاران عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات، شش نرم‌افزار داخلی معرفی و رونمایی شد.


به گزارش ایتنا فرهاد الیشائی مدیرعامل شرکت شماران سیستم گفت: افزون بر ۶۰ میلیارد ریال برای تهیه و تولید سه نرم‌افزار از تعداد فوق در سال جاری سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه نرم‌افزارهای مذکور دارای مشابه خارجی است و در بازار داخلی بسیار از آن استفاده می‌شود، اظهار داشت: این نرم‌افزارهای داخلی ضمن رقابت با محصولات مشابه خارجی، بسیار کامل‌تر از آن نیز می‌باشد.
الیشائی که در سی‌امین سال فعالیت شماران سیستم سخن می‌گفت در خصوص "داشبورد مدیریتی و هوش تجاری" به عنوان یکی از نرم‌افزارهای رونمایی شده متذکر شد: این نرم‌افزار برای کمک به تصميم‌گيري دقيق در پيشبرد اهداف سازمان‌ها بوده و حاصل تلاش و فعالیت متخصصان داخلی است. داشبوردها ابزاري براي ارزيابي عملکرد و نظارت بر فعاليت‌ها به منظور هوشمندي کسب و کار يا BI است.

همچنین فرحناز مرادی مدیر اجرایی شرکت شماران سیستم با بیان اینکه نرم‌افزار داشبورد از ابتدای مردادماه به بازار کشور عرضه خواهد شد، بیان کرد: قیمت محصول داخلی بیش از ۵۰ درصد نسبت به مشابه خارجی آن ارزان‌تر و با امکانات و کیفیت بهتر است.

وی همچنین خواستار به رسمیت شناختن بیش از پیش موضوع حق مالکیت معنوی(کپی‌رایت) در کشور شد و اضافه کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته به دلیل حمایت اندک دولت از فناوری اطلاعات و ارتباطات شاهد مهاجرت متخصصان و برنامه‌نویسان این صنعت به دیگر کشورها بوده‌ایم و امیدواریم در دولت جدید شاهد حمایت‌های مطلوب از ICT که زیربنای توسعه اقتصادی کشور است، باشیم.

يادآور مي‌شود: شرکت شماران به پشتوانه ۳۰ سال تجربه، پيشرو در نوآوري و خلاقيت در عرصه فناوري اطلاعات در ايران بوده و حضوري موفق در توليد نرم‌افزارهاي پايه‌اي داشته است.
اين شرکت همواره بر توليد فناوري‌ها و بومي‌سازي تأکيد داشته و تلاش کرده است تا با تکيه بر دانش روز دنيا نسبت به خلق فناوري‌هاي نوين اقدام کند.
 
کد مطلب: 31348
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام