۰
plusresetminus
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۶
با تلاش محققان شرکت IBM

ابرکامپیوتر جیبی ساخته می‌شود

ایتنا - شرکت IBM این روزها تلاش می‌کند مدل جدید ابرکامپیوتر Watson را به اندازه یک جعبه پیتزا تولید کند و آن‌ها را به چندین میکروکامپیوتر پیشرفته مجهز نماید.
ابرکامپیوتر جیبی ساخته می‌شود


محققان شرکت IBM پروژه‌ای را پیش می‌برند که برمبنای آن ابرکامپیوترها به اندازه کف دست می‌شوند و به راحتی می‌توان آن‌ها در جیب جا داد.


به گزارش ایتنا از رایورز، محققان IBM نمونه اولیه از میکروکامپیوتری را به نمایش گذاشتند که به اندازه گوشی هوشمند ساخته شده است و شامل چندین پردازنده مرکزی و مادربوردهای پیشرفته می‌شود.

شرکت IBM در ابتدا قصد داشت مراکز داده‌ای را به اندازه یک جعبه کوچک تولدی کند و این تلاش سرانجام منجر به تولید کامپیوترهای پرقدرت و کوچک شد تا به گفته "رونالد لوییتن"(Ronald Luiten) بزرگ‌ترین تحول در این زمینه صورت گیرد.

شرکت IBM این روزها تلاش می‌کند مدل جدید ابرکامپیوتر Watson را به اندازه یک جعبه پیتزا تولید کند و آن‌ها را به چندین میکروکامپیوتر پیشرفته مجهز نماید.

ابرکامپیوتر Watson که سال ۲۰۱۱ جایزه بهترین محصول در نوع خود را دریافت کرد، هم‌اکنون به اندازه ۳ جعبه پیتزا ساخته شده است و همچنان IBM می‌کوشد آن را کوچکتر کند.

 

مدل مفهومی میکروکامپیوتر که به اندازه گوشی هوشمند ساخته شده است را دو شرکت IBM و ASTRON به صورت مشترک در موسسه Radio Astronomy هلند رونمایی کردند و توضیح دادند که این محصول برمبنای یک طرح ۵ ساله با نام Dome توسعه میابد.

قرار است این فناوری برای تلسکوپ Square Kilometer Array مورد استفاده قرار بگیرد. فرآیند تولید این دستگاه در سال ۲۰۲۴ به اتمام می‌رسد و دانشمندان از آن به عنوان بزرگترین تلسکوپ جهان یاد می‌کنند.

 
 
کد مطلب: 31257
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام