۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۴

توقف توزیع بدافزار گروگان گیر Cryptolocker

ایتنا- اوایل هفته گذشته خاموش شدن یك بات نت بدافزاری بزرگ باعث شد تا توزیع بدافزار Cryptolocker كه یكی از پیچیده ترین بدافزارهای گروگان گیری است، متوقف شود.
توقف توزیع بدافزار گروگان گیر Cryptolocker


یك محقق امنیتی اظهار داشت: اوایل هفته گذشته خاموش شدن یك بات نت بدافزاری بزرگ باعث شد تا توزیع بدافزار Cryptolocker كه یكی از پیچیده ترین بدافزارهای گروگان گیری است، متوقف شود.


به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، Keith Jarvis، محقق امنیتی در شركت Dell گفت: از جمعه گذشته تاكنون فعالیت و آلودگی جدیدی از این بدافزار مشاهده نشده است.

هم چنین Morten Kjaersgaard مدیر عامل شركت دانماركی Heimdal Security در یك پست الكترونیكی نوشت: در حال حاضر اطلاعات ما نشان می دهد كه تعداد ماشین هایی كه جدیدا به بدافزار Cryptolocker آلوده شده اند به طور قابل توجهی كاهش یافته است و رد حال حاضر نزدیك به صفر می باشند.

بدافزار گروگان گیر عنوانی است كه به بدافزارهایی كه اخاذی می كنند اطلاق می شود. این بدافزار ها به محض آن كه بر روی یك رایانه شخصی نصب می شوند، فایل های موجود بر روی آن را رمزگذاری می كنند و سپس سعی می كنند تا قربانی را متقاعد نمایند تا برای رمزگشایی فایل هایش و دسترسی به آن ها مبلغی را به مجرمان بپردازد.

بدافزار Cryptolocker موفق ترین بدافزار گروگان گیر بوده است و توانسته است بیشترین درآمد را از قربانیانش بدست آورد.

CERT ایالات متحده هشداری را در خصوص غیرفعال شدن بات نت بزرگ بدافزاری منتشر كرده است كه در آن لینك هایی قرار دارد كه بواسطه آن می توان به ابزارهای حذف بدافزار شركت هایی مانند مایكروسافت، سایمانتك و ترند میكرو دسترسی یافت.
کد مطلب: 30862
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام