۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۹
با فروش سالی 80 میلیون سهم

سهم "بیل گیتس" از مایکروسافت صفر می‌شود

ایتنا - شرکت مایکروسافت در سال 1986 فعالیت خود را به صورت عمومی آغاز کرد و در آن زمان "بیل گیتس" صاحب 49 درصد از سهام این شرکت نرم‌افزاری بود.
سهم "بیل گیتس" از مایکروسافت صفر می‌شود


"بیل گیتس"(Bill Gates) به عنوان بنیانگذار، مدیرعامل اسبق و صاحب اصلی شرکت مایکروسافت این روزها کمتر به بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری جهان سرمی‌زند و تصمیم گرفته است با روش سهام خود در چند سال آینده، سهم خود را از شرکت مایکروسافت به صفر برساند.


به گزارش ایتنا از رایورز، گیتس در سال ۱۹۷۵ شرکت با همکاری دوست دوران دانشجویی خود یعنی "پل آلن"(Paul Allen) مایکروسافت را تاسیس کرد و در سال ۱۹۹۹ توانست آن را به بزرگ‌ترین تولیدکننده نرم‌افزار در جهان تبدیل کند و ارزش این شرکت را به بیش از ۸۵۱ میلیارد دلار برساند.

این روزها ارزش شرکت مایکروسافت ۳۲۸ میلیارد دلار محاسبه می‌شود و البته، حضور گیتس هم در این شرکت بزرگ نرم‌افزاری کمتر دیده می‌شود.

شرکت مایکروسافت در سال ۱۹۸۶ فعالیت خود را به صورت عمومی آغاز کرد و در آن زمان "بیل گیتس" صاحب ۴۹ درصد از سهام این شرکت نرم‌افزاری بود.

اما او به طور سیستماتیک تصمیم به کاهش سهم خود از مایکروسافت کرد و با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داد سالی ۸۰ میلیون سهم خود در شرکت مایکروسافت را فروخت.

"بیل گیتس" در سال ۲۰۰۰ میلادی موقعیت خود به عنوان مدیرعامل مایکروسافت را در اختیار "استیو بالمر"(Steve Ballmer) گذاشت و بالمر هم در فوریه امسال کنار رفت تا "ساتیا نادلا"(Satya Nadella) هندی سکان مایکروسافت را در دست بگیرد.


به هر حال، این هفته بخشی دیگر از سهام گیتس در شرکت مایکروسافت فروخته شد تا با این اتفاق بالمر بزرگ‌ترین سهام‌دار شخصی در مایکروسافت باشد.

گیتس همچنان یکی از اعضای هیئت مدیره مایکروسافت محسوب می‌شود و به عنوان مشاور فناوری به نادلا کمک می‌کند و در کنار آن هم در بنیاد خیریه "بیل و ملیندا گیتس" به انجام کارهای انسان‌دوستانه می‌پردازد.

کارشناسان می‌گویند که اگر شرایط فروش سهام به همین صورت ادامه پیدا کند، تعداد سهام "بیل گیتس" از شرکت مایکروسافت طی چهار سال آینده به صفر می‌رسد.
 
کد مطلب: 30395
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام