۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۳

چرا مایکروسافت کنار گذاشتن ویندوز ۱۰ موبایل را پذیرفت؟

ایتنا - این شرکت ناگزیر پذیرفته است که دیگر آینده‌ای برای این سیستم عامل وجود ندارد و به همین دلیل هم تمامی تحقیقات و پژوهش‌هایش را در این زمینه متوقف خواهد کرد.
چرا مایکروسافت کنار گذاشتن ویندوز ۱۰ موبایل را پذیرفت؟
ممکن است از کنار گذاشته شدن ویندوز ۱۰ موبایل اطلاع داشته باشید، اما بیل گیتس، یکی از بنیان‌گذاران مشهور مایکروسافت اخیرا اذعان داشته که از یک گوشی اندروید استفاده می‌کند. اما سرنوشت واقعی سیستم‌عامل مایکروسافت چیست؟
یکی از مقامات عالی‌رتبه مایکروسافت گفت که گوشی ویندوز موبایل تا حد زیادی از دور خارج شده است؛ نوکیا که زمانی متعلق به مایکروسافت بود، اکنون روند نزولی خود را طی می‌کند. با این اوصاف، نمی‌توان وضعیت مناسبی برای ویندوز ۱۰ موبایل متصور شد و در نتیجه هیچ‌کس نمی‌تواند به آن اطمینان کند.

به گزارش ایتنا از رایورز بعد از گذشت این همه مدت و تقلای شرکت مایکروسافت برای حفظ و توسعه سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل، این شرکت ناگزیر پذیرفته است که دیگر آینده‌ای برای آن وجود ندارد و به همین دلیل هم تمامی تحقیقات و پژوهش‌هایش را در این زمینه متوقف خواهد کرد.

شرکت مایکروسافت با تولید گوشی‌های مبتنی بر ویندوز، در حقیقت در تلاش بود تا یک دایره پیوسته از محصولاتش را عرضه کند.
مایکروسافت می‌خواست با تولید کامپیوترها، تبلت‌ها، ایکس‌باکس، دستگاه‌های مربوط به اینترنت اشیاء و در آخر، تلفن‌های هوشمند بر پایه ویندوز، هماهنگی بین تمامی دستگاه‌های تولیدی خود ایجاد کند و کاربری که طرفدار این برند است، بتواند مجموعه‌ای کامل از تولیدات مایکروسافت را با یک سیستم‌عامل جامع داشته باشد.

مایکروسافت خوب می‌داند که آینده فناوری را تعاملات صوتی با دستگاه‌های اطراف تشکیل می‌دهد. این شرکت، تمام تمرکز خود را بر روی بهره‌وری از طریق سیستم‌عامل گذاشته است.
در واقع پذیرفته که دنیای آینده فناوری، بر پایه هوش مصنوعی ساخته می‌شود و ارتباطی با آیفون یا گوگل پیکسل 2 ندارد. در حقیقت می‌توان گفت که این باور، یک راهبرد کاملاً هوشمندانه و سنجیده است.

اگر مایکروسافت، آینده خود را در گوشی‌های هوشمند ببیند، تمام اقدامات خود برای ساختن یک سیستم‌عامل بهتر را کنار می‌گذارد و با اپل و گوگل به رقابت می‌پردازد. مایکروسافت قطعاً تمامی منابع موردنیاز برای این کار را در اختیار دارد.
ما در آینده‌ای نزدیک، در خانه، محل کار و اتومبیل با ربات‌ها ارتباط برقرار خواهیم کرد. در واقع، چه بخواهیم و چه نخواهیم، کورتانا ، آینده مایکروسافت است و می‌تواند نقطه شروعی برای پیشرفت دوباره شرکت مورد بحث باشد.
کد مطلب: 50508
برچسب ها: ویندوز موبایل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام