۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۳

گزینه ارتباط فامیلی به جستجوی صوتی اندروید اضافه شد

ایتنا- اگر اندرویدی هستید، از این به بعد هنگام تماس باخواهرتان، فقط کافی‌است بگویید تماس با خواهر!
گزینه ارتباط فامیلی به جستجوی صوتی اندروید اضافه شد


گوگل با افزودن گزینه ارتباطات برای کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی این امکان را فراهم کرد که برای جستجوی صوتی افراد موجود در دفترچه تلفن خود از رابطه‌ای تعریف شده استفاده کنند، مثلا بگویند: تماس با برادر یا پیام کوتاه به خواهر!



به گزارش ایتنا از فارس به نقل از مشبل گوگل اخیرا گزینه «ارتباطات» را به سیستم جستجوی صوتی تماس‌ها افزوده است. به این ترتیب کاربران اندروید اکنون قادر خواهند بود علاوه بر نام ذخیره شده در دفتر تلفن از رابطه فامیلی که برای فرد تعریف شده است نیز برای جستجوی صوتی او استفاده کنند.

برای مثال کاربر می‌تواند به جای گفتن نام برادر یا خواهر برای برقراری تماس در سیستم صوتی، بگوید: تماس با برادر یا فرستادن پیام کوتاه متنی به خواهر.‌

برای این منظور کاربر باید از برنامه جستجوی گوگل استفاده کند و اجازه دسترسی به لیست شماره‌ها و اطلاعات نمایه مربوط به افراد ذخیره شده در گوشی هوشمند را به اپلیکیشن جستجوی گوگل بدهد.

البته هنوز قابلیت جستجو بر اساس روابط فامیلی ذخیره شده برای همه کاربران فعال نشده است و احتمالا این به‌روز رسانی جدید گوگل به تدریج در دسترس همه کاربران قرار خواهد گرفت.
کد مطلب: 29554
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام