۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۴

هشدار اف‌بی‌آی نسبت به حمله هکرها به شبکه‌های آمریکا

ایتنا- هکرها با یافتن بک حفره در نرم‌افزار شرکت ادوبی، راه نفوذ را یافته‌اند.
هشدار اف‌بی‌آی نسبت به حمله هکرها به شبکه‌های آمریکا


اف‌بی‌آی درباره هک شدن شبکه کامپیوتری چندین سازمان دولتی آمریکا توسط هکرهای موسوم به ناشناس هشدار داد که طی این دستبرد، هکرها اطلاعاتی حساس را از این شبکه‌های کامپیوتری دزدیده‌اند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، سازمان تحقیق و تجسس فدرال آمریکا عنوان کرد که این هکرها طی فعالیتی که دسامبر سال گذشته (حدود یک سال پیش) آغاز کردند، با یافتن حفره‌ای در نرم افزار شرکت سیستم‌های ادوبی، راه نفوذ مخفیانه‌ای را برای خود مهیا ساختند تا از آن طریق بتوانند به کامپیوترهای فراوان دیگر راه پیدا کنند که آخرین مورد آن ماه گذشته بود.

بیانیه اف‌بی‌آی حملات اخیر را مشکل گسترده‌ای که باید مورد رسیدگی قرار گیرد ذکر کرده است.

این بیانیه می‌گوید هکرهای ناشناس به شبکه‌های ارتش آمریکا، وزارت انرژی، وزارت خدمات بهداشت و سلامتی، و احتمالا سازمان‌های دیگر آمریکا دستبرد زده‌اند.

تحقیقات درباره ابعاد این حمله سایبری ادامه دارد و همزمان کارشناسان معتقدند که حمله همچنان جریان دارد.

ا‌ف‌بی‌آی می‌گوید داده‌های اطلاعاتی به سرقت رفته اطلاعات شخصی دست کم ۱۰۴ هزار کارمند، پیمانکار، اعضای خانواده و دیگر افراد مرتبط با وزارت انرژی و همچنین اطلاعات مربوط به حدود ۲۰ هزار حساب بانکی را دربرمی‌گیرد.

به گزارش صدای آمریکا، مقامات می‌گویند این دزدی سایبری با پرونده «لوری لاو» مرتبط است که در ۲۸ اکتبر به خاطر هک کردن کامپیوترهای وزارت انرژی، ارتش، وزارت بهداشت و برخی نهادهای دیگر از سوی انگلیس تحت تعقیق قرار گرفت.

سخنگوی شرکت ادوبی گفته است که از گزارش اف‌بی‌آی چیزی نمی‌داند.

به گفته او شرکت متبوعش دریافته که اکثر حملات به نرم افزارهای شرکت فوق نرم کامپیوترهایی را هدف قرار داده که با افزونه‌های جدید امنیتی بروز نشده بودند.
کد مطلب: 28397
نام شما
آدرس ايميل شما


Mori
feedback
هکر های ما هم میرن چت روم های همدیگه رو هک میکنن:)))
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام