۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۶
دبیر شورای فضای مجازی اعلام کرد:

کاربران حقیقی که مشمول دریافت VPN قانونی می شوند

ایتنا- کاربران حوزه تجارت الکترونیک، بخشی از جامعه علمی که نیاز به دسترسی به منابع علمی دارند، و بخشی از متخصصین که نیازمند به‌روزرسانی نرم‌افزارها و سایت‌هاهستند، مشمول دریافت VPN قانونی هستند.
کاربران حقیقی که مشمول دریافت VPN قانونی می شوند


دبیر شورایعالی فضای مجازی با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت با همکاری برخی دستگاههای حاکمیتی مشغول تدوین طرح واگذاری خدمات VPN قانونی به کاربران حقیقی است، شرایط واگذاری و افراد مشمول دریافت این خدمات را تشریح کرد.


به گزارش ایتنا از مهر، مهدی اخوان بهابادی، با تاکید براینکه برای ارائه VPN قانونی به کاربران حقیقی منتظر دریافت طرح عملیاتی شرکت ارتباطات زیرساخت هستیم، اظهار داشت: باید شرکت ارتباطات زیرساخت به ما اعلام کند که به چه نحو امکان ارائه این خدمات وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در پاسخ دهی به کاربران دچار تردید هستیم که آیا شرکت ارتباطات زیرساخت می تواند پاسخ دهی مناسبی برای این خدمات داشته باشد یا خیر افزود: چرا که در زمانی که این سرویس برای افراد حقیقی ارائه شود تعداد متقاضیان قابل توجه خواهد شد.

دبیر شورایعالی فضای مجازی با اشاره به تفیک کاربرانی که مشمول دریافت خدمات VPN قانونی هستند و اینکه معیار و کیفیت خدمات به چه نحو خواهد بود، به مهر گفت: کاربرانی که در حوزه تجارت الکترونیک مشغول به فعالیت هستند و نمی توان مانع فعالیت آنها شد یکی از مشمولان دریافت این سرویس محسوب می شوند؛ همچنین بخشی از جامعه علمی کشور برای دسترسی به منابع علمی نیازمند دریافت خدمات VPN هستند.

وی افزود: در همین حال بخشی از متخصصان که نیازمند نرم افزار و به روزرسانی نرم افزارها و سایتها هستند نیز از جمله مشمولان دریافت VPN خواهند بود و در حوزه خدمات مالی و بانکی، افرادی که از پروتکل های رمز استفاده می‌کنند مشمول واگذاری VPN قانونی هستند.

اخوان تصریح کرد: در همین حال شرکتهایی در خارج و یا داخل کشور وجود دارند که پرسنل آنها برای دسترسی به سیستم های کامپیوتری و سرورهای شرکت برای انجام کار روزانه، متقاضی دریافت این نوع خدمات هستند.

وی با تاکید براینکه افراد متقاضی خدمات قانونی VPN دارای گستردگی زیادی هستند، ادامه داد: شرکت ارتباطات زیرساخت با همکاری برخی دستگاههای حاکمیتی مشغول تدوین این طرح است.
کد مطلب: 26832
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
کاش فیلترینگ تمام شبکه های اجتماعی و سایت های خبری دوست و دشمن همه رو بردارن. فقط سایتهای غیر اخلاقی رو بزارن فیلتر بمونه. این فیلترینگ نا معقول بازار وی پی ان رو خیلی داغ کرده. اگه فیس بوک و تویتر و امثال اینها فیلتر نبودند دیگه کسی از وی پی ان استفاده نمیکرد و وسوسه هم نمیشد که با وی پی انش هر از گاهی یه سرکی هم به سایتهای بد بکشه. تازه الان تقریبا فقط ضد انقلاب و مخالفین تو فیس بوک یکه تاز هستند و هر چیزی دلشون خواست میگن. اگه فیس بوک در اختیار همه قرار میگرفت به این یکه تازی دشمنان پایان داده میشد و دوستان خود شما هم مجال دفاع پیدا میکردند.
اصلا بگید چرا اشخاص برای باز کردن سایت های علمی باید به vpn حالا قانونی یا غیر قانونی نیاز پیدا کنند؟ این بساط رو متاسفانه خوتون راه انداختید. امیدمون برای تغییر شرایط به دولت بعد هست.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام