۰
plusresetminus
شنبه ۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۹

اختراع یک فناوری جدید برای دیدن پشت دیوارها

ایتنا- روزی را تصور می‌کردید که بتوانید از جایی که نشسته‌اید، آنطرف دیوار را هم بدون زحمت ببینید؟ Wi-Vi این آرزو را محقق کرده است!
اختراع یک فناوری جدید برای دیدن پشت دیوارها


پژوهشگران موسسه اِم آی تی در آمریکا فناوری جدیدی اختراع کرده‏اند که همانند فناوری وای فای عمل می‏کند و کاربران به کمک آن می‏توانند اشیا متحرک پشت دیوارها را ببینند. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب‏سایت techhive، دانشمندان موسسه آمریکایی ام آی تی فناوری جدیدی به نام وای-وای (Wi-Vi) اختراع کرده‏اند که همانند وای فای (Wi-Fi) عمل می‏کند و به کمک آن می‏توان اشیا متحرک پشت دیوارها را مشاهده کرد. 

در این فناوری از یک سیستم بی‏سیم و ارزان‏قیمت استفاده شده است و به همین دلیل آن را می‏توان با هزینه نسبتاً کم بر روی ابزارهایی مثل گوشی‏های هوشمند تعبیه کرد.

بر اساس این گزارش، پروفسور دینا کَتبی (Dina Katabi) به همراه یکی از دانشجویانش با نام فادل ادیب مسئولیت اصلی کار بر روی این فناوری را برعهده داشته‏اند. پروفسور کتبی اظهار امیدواری کرده است که این فناوری برای مجریان قانون و کسانی که اقداماتی مثل عملیات نجات انجام می‏دهند، مفید باشد.

خانم کتبی همچنین گفته است کاربران عادی نیز از این فناوری می‏توانند استفاده کنند. این فناوری همانند یک رادار عمل می‏کند و کاربران مثلاً به کمک آن می‏توانند دریابند آیا کسی پشت در یا دیوار خانه آنها مخفی شده است یا نه.

تصویر به دست آمده از این فناوری در حال حاضر وضوح و رزولوشن چندانی ندارد. اما پروفسور کتبی گفته است تلاش می‏کند وضوح تصویر به دست آمده از این فناوری را تا حدی افزایش دهد که چهره افراد از طریق آن قابل شناسایی باشد.

فناوری وای-وای از طریق ارسال امواج رادیویی وای- فای می‏تواند اشیای پشت دیوارها را کشف و شناسایی کند.
کد مطلب: 26626
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام