۰
plusresetminus
شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۴

مایكروسافت: Xbox Live هك نشده است

ایتنا- یك هكر ادعا كرده بود كه اطلاعات 47 میلیون از حساب‌های كاربری Xbox Live شامل ایمیل و كلمه عبور كاربران را سرقت كرده است.
مایكروسافت: Xbox Live هك نشده است


مایكروسافت ادعای هكری را كه روز پنجشنبه گفته بود اطلاعات اعتباری ۴۷ میلیون از حساب‌های كاربری سرویس بازی Xbox Live این شركت را سرقت كرده است، رد كرد. 


این هكر در Pastebin نوشت كه مایكروسافت این اطلاعات اعتباری را به‌صورت متن ساده ذخیره كرده و این داده‌ها شامل آدرس‌های ایمیل و كلمات عبور بوده است. این ادعا دقیقاً پس از پرده‌برداری مایكروسافت از XboxOne اتفاق افتاد. 


به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، مایكروسافت در بیانیه‌ای تأكید كرد كه Xbox Live هك نشده است و این شركت تضمین می‌دهد كه هیچ نشت امنیتی در سرویس Xbox Live رخ نداده است. 

این هكر در یادداشتی در Pastebin لینكی به یك فایل ۶ گیگابایتی از اطلاعات اعتباری قرار داد و صدها مورد را نیز به‌صورت متن ساده ارسال كرد كه برخی از این اطلاعات مربوط به حدود سال ۲۰۰۹ بودند. وی ادعا كرد كه حساب‌های كاربری جدیدتر در فایل ۶ گیگابایتی قرار دارند. 

البته این هكر در ارسال داده‌های قدیمی سابقه دارد. ژوئن گذشته وی لینكی را بر روی Pastebin قرار داد و در توئیتر خود نوشت كه به بیش از ۷۹ بانك بزرگ نفوذ كرده است و ۵۰ گیگابایت از داده‌های دارندگان كارت‌های MasterCard و Visa را به دست آورده است. 

همان زمان نیز گفته شد كه این داده‌ها قدیمی هستند و یكی از افرادی كه داده‌های وی منتشر شده بود اظهار كرد كه اطلاعات مربوط به وی مربوط به سال‌ها پیش است.
کد مطلب: 26306
نام شما
آدرس ايميل شما