۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۲

ویندوز ۸ همچنان از ویستا عقب‌تر است

ایتنا- گویا ویندوز 8 با آنهمه سر و صدا و تبلیغات هنگام ورود به بازار، نتوانست موفقیت چندانی به دست آورد و مایکروسافتی‌ها را ناامید کرد.
ویندوز ۸ همچنان از ویستا عقب‌تر است


برآوردهای جدید نشان می‌دهد سیستم عامل ویندوز ۸ در ماه گذشته میلادی عملکرد موفقیت آمیزی در بازار نداشته است. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت itworld، برآوردهای شرکت نت اپلیکیشن نشان می‌دهد کاربرد ویندوز ۸ در ماه آوریل چیزی در حدود نیم درصد افزایش یافته است که تقریباً معادل افزایش کاربرد این سیستم عامل در ماه مارس است. این آمار و ارقام نشان می‌دهد ویندوز ویستا در دوره مشابه سال ۲۰۰۷ از نسخه کنونی ویندوز بیشتر فروخته است. 

شرکت نت اپلیکیشن اعلام کرده است در ماه آوریل سهم ویندوز ۸ از کل رایانه‌های تحت ویندوز به ۲. ۴ درصد افزایش یافته است. سهم این سیستم عامل در ماه مارس ۶. ۳ درصد بوده است. 

ویندوز ویستا در پایان ماه ششم تولد خود ۸. ۵ درصد از کل رایانه‌های تحت ویندوز را از آن خود کرده بود که این رقم ۶. ۱ درصد بیشتر از سهم کنونی ویندوز ۸ است. 

شرکت نت اپلیکیشن این آمار و ارقام را از طریق بررسی بیش از ۴۰ هزار وب سایتی محاسبه کرده است که از طریق مرورگرهای تحت این سیستم عامل‌ها به آن‌ها مراجعه شده است. 

رشد کند ویندوز ۸ در ماه آوریل تنها خبر ناخوشایند نت اپلیکیشن برای مایکروسافت نبود. این شرکت خبر ناخوشایند دیگری نیز برای این غول نرم افزاری داشت و آن اینکه سهم ویندوز ایکس پی نیز با سرعت بسیار کندی در حال کاهش است و این بدان معناست که کاربران علاقه چندانی به تغییر سیستم عامل ایکس پی خود به نسخه‌های جدید‌تر ندارند. 

سهم ویندوز ایکس پی از رایانه‌های تحت ویندوز در ماه مارس ۷. ۴۲ درصد بوده است که این رقم در ماه گذشته میلادی به ۲. ۴۲ درصد کاهش یافته است. 

کاهش سهم ویندوز ایکس پی هم اکنون به یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شرکت مایکروسافت تبدیل شده است
کد مطلب: 26030
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام