۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۵

بیشترین حملات همچنان به جاوا

ایتنا - حدود 94 درصد از نقاط پایانی كه از جاوای اوراكل استفاده می‌كنند، آسیب‌پذیر می‌باشند اما كاربران اغلب به‌روزرسانی‌ها را نادیده می‌گیرند.
بیشترین حملات همچنان به جاوا


گزارشی جدید از Websense نشان می‌دهد كه حدود ۹۴ درصد از نقاط پایانی كه از جاوای اوراكل استفاده می‌كنند، آسیب پذیر می‌باشند اما كاربران اغلب به‌روزرسانی‌ها را نادیده می‌گیرند.


به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، با توجه به گفته محققان Websense، تنها حملات zero-day نیستند كه به عنوان یك تهدید دائمی به حساب می‌آیند بلكه در حال حاضر سوءاستفاده از جاوا ابزاری محبوب برای مجرمان سایبری است.

با توجه به تعداد آسیب پذیری‌ها، به روز نگه داشتن مرورگرها، مسئله‌ای بسیار مهم می‌باشد به خصوص كه جاوا باید به طور مستقل از مرورگرهای مورد نظر و تلفن‌های همراه به‌روزرسانی شود.

محققان دریافتند كه تنها ۵ درصد از كاربران از جدیدترین نسخه جاوا، نسخه ۱.۷.۱۷ استفاده می‌كنند و مابقی بیشتر از نسخه‌های قدیمی جاوا استفاده می‌كنند و این امر باعث می شود تا در معرض حملات مجرمان قرار گیرند.



در حال حاضر نسخه ۱.۶.۱۶ به طور گسترده توسط كاربران استفاده می‌شود.

بیش از ۷۵ درصد از مرورگرها در حال استفاده از نسخه‌هایی از جاوا هستند كه شش ماه گذشته به‌روزرسانی شده است و دو سوم این نسخه‌ها یكسال گذشته به‌روزرسانی شده است.
 
 
کد مطلب: 25685
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام