۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۶

ژاپن، استرالیا و آمریکا؛ برترین‌های پردازش ابری در جهان

ایتنا- این کشورها از نظر سیاست‌ها و قوانینی که در زمینه استفاده از فناوری‌های پردازش ابری تصویب کرده‌اند، در مقایسه با دیگر کشورهای جهان جایگاه بهتری دارند.
ژاپن، استرالیا و آمریکا؛ برترین‌های پردازش ابری در جهان


مطالعه جدیدی نشان می‌دهد کشورهای ژاپن، استرالیا و آمریکا از نظر میزان توجه به فناوری‌های پردازش ابری پیشرو هستند. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت forbes، مطالعه جدیدی که توسط یک گروه صنعتی موسوم به بی‌اس‌ای (BSA) انجام شده نشان می‌دهد که کشورهای ژاپن، استرالیا و ایالات متحده آمریکا از نظر سیاست‌ها و قوانینی که در زمینه استفاده از فناوری‌های پردازش ابری تصویب کرده‌اند، در مقایسه با دیگر کشورهای جهان جایگاه بهتری دارند. 

این گروه پژوهشی که در مطالعه خود ۲۴ کشور پیشرفته را پوشش داده، به بررسی میزان حمایت هر کدام از این کشور‌ها از حریم خصوصی و داده‌های شخصی، امنیت، پیشگیری از جرایم سایبر، حقوق مالکیت فکری، تجارت آزاد، استانداردهای صنعتی، سهل الوصول بودن فناوری‌های اطلاعاتی و فناوری‌های پهن باندهای اینترنتی پرداخته و کشورهای مورد بررسی را از نظر این مولفه‌ها رتبه‌بندی کرده است. 

گروه بی‌اس‌ای در این رتبه‌بندی‌ها به فناوری‌های پردازش ابری هم نظر داشته و ده کشور را به عنوان بر‌ترین‌ها معرفی کرده است: ژاپن، استرالیا، آمریکا، آلمان، سنگاپور، فرانسه، بریتانیا، کره جنوبی، کانادا و ایتالیا. بر اساس این رتبه‌بندی، کشور سنگاپور که سال گذشته جایگاه دهم را این رتبه‌بندی در اختیار داشته است، امسال موفق شده جایگاه خود را به پنجم ارتقا دهد. 

بر اساس گزارش بی‌اس‌ای، کشور مالزی که همسایه سنگاپور است، اگر چه هنوز به فهرست ده کشور بر‌تر راه نیافته است، اما پیشرفت خیره کننده‌ای در زمینه مبارزه با جرایم سایبر و حمایت از تجارت دیجیتال داشته است. 

گروه بی‌اس‌ای در گزارش خود اعلام کرده است که موافقت نامه‌های تجاری یکی از مهم‌ترین مولفه‌های توانمندی هر کشور در بازار فناوری‌های پردازش ابری است، چرا که می‌تواند تبادل آزاد داده‌ها و نرم افزار‌ها را بین این کشور‌ها سهولت بخشد. 

بی‌اس‌ای در این گزارش تصریح کرده است که دولت‌ها باید چهارچوبی قانونی وضع کنند که بتواند نگرانی‌های خود را در زمینه حفظ حریم خصوصی و محافظت از داده‌ها مرتفع کند و در عین حال از انعطاف پذیری لازم برای تسهیل جریان آزاد اطلاعات از آن سوی مرز‌ها برخوردار باشد.
کد مطلب: 25521
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام