۰
plusresetminus
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۵

پیش‌بینی رشد قابل ملاحظه بازار نرم‌افزارهای امنیتی خاورمیانه در سال 2013

ایتنا - امنیت فضای IT در کشورهای عضو سازمان همکاری‌های خلیج فارس طی 5 سال آینده همگام با افزایش اهمیت امنیت سایبری برای کاربران روند صعودی خود را دنبال می‌‌کند.



اهمیت و نقش امنیت فناوری و اطلاعات بین کشورهای عضو "شورای همکاری خلیج‌ فارس" به میزان قابل ملاحظه‌ای در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود که این نگاه به فضای امنیتی فناوری در کشورهای منطقه تاثیرات قابل ملاحظه خود را ظرف چند سال آتی برجا بگذارد.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم، گزارش مربوط به امنیت رایانه‌ای و اینترنتی منطقه با عنوان "پیش‌بینی بازار نرم‌افزارهای امنیتی کشورهای خلیج فارس سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ و سهم شرکت‌های منطقه در سال ۲۰۱۱" توسط مرکزی تحقیقاتی IDC منتشر شده است.

مظابق این گزارش ، بازار نرم‌افزارهای امنیتی کشورهای حوزه خلیج فارس در سال ۲۰۱۱ میلادی موفق به کسب درآمد ۳۴/۱۴۳ میلیون دلاری شده است که بررسی‌های مرکز تحقیقاتی IDC نشان می‌دهد سازمان‌های بزرگ، به‌‌خصوص بانک‌ها، سازمان‌های دولتی و فروشگاه‌های مخابراتی نقش عمده در گسترش این بازار برعهده داشته‌اند.

مرکز تحقیقاتی IDC همچنین پیش‌بینی کرده است امنیت فضای IT در کشورهای عضو سازمان همکاری‌های خلیج فارس طی ۵ سال آینده همگام با افزایش اهمیت امنیت سایبری برای کاربران روند صعودی خود را دنبال می‌‌کند.

در این زمینه گفته شده است که حملات سایبری به شرکت‌های رسانه‌ای و تامین‌کننده انرژی در کشورهایی مانند عربستان سعودی و قطر از نخستین گام‌هایی بوده که دولت‌ها را مجبور به افزایش سرمایه‌گذاری در این زمینه کرده است.
 

کد مطلب: 25031
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام