۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۳

بیکاری کارمندان، بزرگ‌ترین مخاطره امنیتی برای سازمان‌ها

ایتنا- محققان امنیتی کشف کرده‌اند که بزرگ‌ترین دلیلی که داده‌های شرکت‌ها به خطر می‌افتند، پرت شدن حواس کارمندان از کار است و به همین دلیل نیز این افراد پتانسیل اشتباه و به خطر انداختن داده‌ها را خواهند داشت.
بیکاری کارمندان، بزرگ‌ترین مخاطره امنیتی برای سازمان‌ها
محققان امنیتی به تازگی کشف کرده‌اند که بزرگ‌ترین دلیلی که داده‌های شرکت‌ها به خطر می‌افتند، بی‌مبالاتی و کم‌دقتی کارمندان در حین کار است و به همین دلیل نیز این افراد پتانسیل اشتباه و به خطر انداختن داده‌ها را خواهند داشت.

به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی information-age، داده‌های بنگاه‌های تجاری در دنیای امروزی ما به بزرگ‌ترین دارایی مادی و معنوی شرکت‌ها بدل شده و به همین دلیل نیز تلاش‌های فراوان مسئولان این شرکت‌ها بر حفاظت از داده‌های تجاری است.
در این میان، محققان امنیتی به دنبال کشف کردن دلایل رخنه منابع غیرمجاز به این داده‌ها هستند و به همین دلیل نیز تحقیقات جدیدی در این زمینه انجام شده است که نتایج آن، علت عمده ایجاد رخنه در سپر حفاظتی اطلاعات بنگاه‌های تجاری را مشخص کرده است.

بر اساس این تحقیقات، بزرگ‌ترین دلیل اعمال خطاهای انسانی در صنایع فناوری اطلاعات، سر رفتن حوصله و پرت شدن حواس کارمندان از کار اصلی آنها است!
 
بخش بزرگی از این تحقیقات به مصاحبه با بسیاری از مدیران صنایع فناوری اختصاص داشته است، و در نتیجه آن نیز یک‌سوم مسئولان صنایع فناوری، بدون مجامله اذعان داشته‌اند که دلیل یاد شده، اصلی‌ترین عامل لو رفتن داده‌های آنها بوده است.

سرانجام بیش از نیمی از این مدیران نیز مدعی شده‌اند که سرانجام به مرحله‌ای خواهند رسید که به‌جای اینکه از اپراتورهای انسانی استفاده کنند، فناوری را به‌عنوان مسئول حفاظت از امنیت داده‌ها و جلوگیری از رخنه اطلاعات انتخاب خواهند نمود.

بنا به توصیه متخصصین این حوزه، مهم‌ترین مواردی که شرکت‌ها باید آن را انجام بدهند، شامل این دو مورد هستند: نخست این‌که باید سیاست‌های مربوط به مدیریت داده‌ها به‌صورت مستحکم و دقیق مشخص گردند.
دومین موردی که این تحقیقات به آن اشاره کرده‌اند نیز این است که شرکت‌های فناوری باید بتوانند تمرکز بسیار بالایی بر روی آموزش کارمندان خود در زمینهٔ امنیت داده‌ها بگذارند تا بتوانند از قبل، احتمال لو رفتن داده‌ها و ایجاد زمینه نفوذ به آنها را به حداقل برسانند.
کد مطلب: 50359
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام