۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۶

هند «امنیت سایبری» را در برنامه درسی دانشگاه‌ها قرار می‌دهد

ایتنا- یکی از تمهیدات جالب هند در این زمینه، اهدای یک کتاب حاوی توصیه‌های امنیتی برای خریداران رایانه‌ها است.
هند «امنیت سایبری» را در برنامه درسی دانشگاه‌ها قرار می‌دهد


کمیسیون بورس‌های دانشگاهی در هند از دانشگاه‌ها و دانشکده‌های فنی محلی در این کشور خواسته است در دوره‌های کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد خود درس امنیت سایبری را تدریس کنند. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت zdnet، کمیسیون بورس‌های دانشگاهی هند هدف خود از این درخواست را ارتقای نظام امنیتی در این کشور اعلام کرده است. 

امنیت سایبری پس از آن در کانون توجه این کمیسیون قرار گرفته است که یک کارگروه دولتی بر این موضوع تاکید کرده بود. 

این کارگروه در سال ۲۰۱۱ توسط مانموهان سینگ، نخست وزیر هند تاسیس شده بود. 

بر اساس این گزارش، کمیسیون بورس‌های دانشگاهی هند طی مکاتباتی با دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی این کشور از آن‌ها خواسته است درس امنیت سایبری را در برنامه درسی دانشجویان دوره‌های کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد قرار دهد. 

مقامات ایالتی هند نیز در ماه‌های گذشته تمهیدات مختلفی را برای ارتقای امنیت آی.تی در مناطق تحت مدیریت خود اندیشیده بودند، از جمله اینکه دستور داده بودند به ازای هر رایانه‌ای که فروخته می‌شود، یک کتابچه حاوی توصیه‌های امنیتی نیز در اختیار کاربران و خریداران قرار گیرد. 

سازمان تحقیق و توسعه وزارت دفاع این کشور نیز در تلاش است تا یک سیستم عامل بومی را طراحی کند تا از این طریق وابستگی هندی‌ها به سیستم‌های عامل خارجی را کاهش دهد. 

برخی از کار‌شناسان و تحلیلگران نیز پیشنهاد کرده‌اند درس‌های مربوط به امنیت سایبری باید در مقاطع قبل از دانشگاه نیز به دانش آموزان تدریس شود، چون دانش آموزان معمولاً کار با پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز را از سنین پایین شروع می‌کنند.
کد مطلب: 24971
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام