۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۸

مرکز پاسخ‌گویی‌ به فوریت‌های رایانه‌ای به شرکت زعیم واگذار شد

ایتنا - این مرکز در مواجهه با رخدادهای امنیتی وارد شده به شبکه زیرساخت، وارد عمل می‌شود و متناسب با این رخدادها، دستورالعمل، توصیه، پیشنهاد و راهکار مقابله ارائه می‌کند.



مدیر کل طرح و توسعه شبکه دیتا شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: شرکت صنایع الکترونیک زعیم با برنده شدن در مناقصه، مجری پروژه مرکز CERT شرکت ارتباطات زیرساخت شده است.


به گزارش ایتنا مجید حقی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با برگزاری مناقصه، پروژه مرکز CERT شرکت ارتباطات زیرساخت اجرایی می‌‌شود.

مدیر کل طرح و توسعه شبکه دیتا شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: این مناقصه در سال گذشته انجام شد و شرکت صنایع الکترونیک زعیم در مناقصه برنده شد.

وی گفت: CERT مخفف (Computer Emergency Response Team) به معنی تیم پاسخ‌گویی‌ به فوریت‌های رایانه‌ای است.


حقی توضیح داد: این مرکز در مواجهه با رخدادهای امنیتی وارد شده به شبکه زیرساخت، وارد عمل می‌شود و متناسب با این رخدادها، دستورالعمل، توصیه، پیشنهاد و راهکار مقابله ارائه می‌کند.

وی در خصوص ارتباط مرکزCERT با مرکز امنیتی SOC که قبلا در شرکت زیرساخت تشکیل شده بود، گفت: SOC مرکزی است که به صورت فعال عمل می‌کند و در جا به حملات پاسخ می‌دهد و CERT مرکزی است که در خصوص حملاتی که قبلا تجربه نشده‌اند به مرکز SOC مشاوره و توصیه می‌دهد.
 
کد مطلب: 23520
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام