۰
plusresetminus
دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۱

هشدار آی‌بی‌ام نسبت به خطرات امنیتی جست‌وجوگر صوتی اپل

ایتنا- شرکت آی بی ام نیز نگران است که مبادا استفاده کارکنان این شرکت از سیری باعث درز اطلاعات محرمانه شود.
هشدار آی‌بی‌ام نسبت به خطرات امنیتی جست‌وجوگر صوتی اپل


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم شرکت آی بی ام اخیراً استفاده از سیری، جست‌وجوگر صوتی شرکت اپل را برای کارکنانش ممنوع کرده و نسبت به نقض حریم خصوصی آنها از طریق این جست‌وجوگر صوتی هشدار داده است.

مطابق گزارش وب سایت digitaltrends شرکت آی بی ام اعلام کرده است جست‌وجوگر صوتی سیری اپل برای هر کسی که با اطلاعات محرمانه سر و کار دارد، یک تهدید امنیتی محسوب می‌شود.
استدلال آی بی ام این است که سیری گفته‌های کاربران را برای شرکت اپل می‌فرستد تا در آنجا به متن تبدیل شود و در این فرایند احتمال ردگیری و سوءاستفاده از اطلاعات ارسالی وجود دارد.

سیری جست‌وجوگر صوتی شرکت اپل است که فرمان‌های صوتی را از کاربر دریافت و آنها را اجرا می‌کند.
کاربر به کمک این جست‌وجوگر می‌تواند کارهای مختلفی از نوشتن و ارسال پیامک، جست‌وجو در اینترنت و بسیاری از فعالیت‌های دیگر خود را با فرمان‌های صوتی انجام دهد.

شرکت آی بی ام نیز نگران است که مبادا استفاده کارکنان این شرکت از سیری باعث درز اطلاعات محرمانه شود.

اپل نیز در مجوز توافق‌نامه نرم‌افزار جست‌وجوگر صوتی خود تایید کرده است که فرمان‌های صوتی کاربران از طریق سیری به سرورهای این شرکت ارسال می‌شود و در آنجا این اطلاعات برای تبدیل به متن و یا ارسال پاسخ و اطلاعات مورد نیاز پردازش می‌شود.

در این توافق نامه حتی تصریح شده است که جست‌وجوگر سیری علاوه بر فرمان‌های صوتی برخی از اطلاعات شخصی مثل نام و نام خانوادگی و نام پدر و اطلاعاتی از این دست را برای شرکت اپل ارسال می‌کند تا این شرکت بتواند با درک صحیح‌تری فرمان‌های صوتی کاربران را درک و آنها را عملی کند.

البته این بدان معنا نیست که اپل حتماً این اطلاعات را ردگیری می‌کند، بلکه آنطور كه کارشناسان امنیتی شرکت آی بی ام گفته‌اند در این روش احتمال ردگیری اطلاعات وجود دارد.
 
کد مطلب: 22342
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام