۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۵

لزوم ارايه طرحي واضح از شبكه ملي اطلاعات

ایتنا - هيچ اظهار نظري حول شبكه ملي اطلاعات نمي‌توان داشت، چراكه طرحي واضح از سوي مسئولان هنوز ارائه نشده است.


يك كارشناس معتقد است كه در حال حاضر هيچ اظهار نظري حول شبكه ملي اطلاعات نمي‌توان داشت، چراكه طرحي واضح از سوي مسئولان هنوز ارائه نشده است.


به گزارش ایتنا علي شكوري‌زاده در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اهميت شبكه ملي اطلاعات، اظهار كرد: شبكه ملي اطلاعات تنها در زماني كه از شبكه اينترنت جدا نشود، مي‌تواند داراي مزاياي در نظر گرفته شده براي آن باشد.

وي گفت: در حال حاضر هيچ چيز نمي‌توان در رابطه با اين شبكه گفت اما مهم‌ترين چيزي كه در اينجا مطرح است، نبود وضعيتي شفاف از وضعيت جدايي اين شبكه از شبكه جهاني اينترنت است.

اين كارشناس فناوري اطلاعات زيرساخت‌هاي اين شبكه تصريح كرد: با توجه به هسته‌هاي زيرساختي كه در كشور ما موجود است، هيچ مشكلي براي راه‌اندازي چنين شبكه‌اي نيست و با وجود خريداري‌ كردن كابل‌هاي بسياري از فيبر نوري و هم‌چنين كشيده‌ شدن كيلومتر‌ها لينك فيبر در كشور مشكلي در ظرفيت و پهناي باند اين شبكه نيست و مي‌تواند همپاي شبكه‌هاي بزرگ حركت كند.

شكوري‌زاده در پايان گفت: بايد تمامي همت خود را به سمت توليد محتوا برده و نيازسنجي كرد و با در نظر گرفتن بستر ارائه‌ي خدمات، در جهت توليد محتوا گام برداريم.
کد مطلب: 22178
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام