۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۶

فروش گوشی‌های هوشمند در سال 2014 از مرز یک میلیارد گوشی خواهد گذشت

ایتنا- تا سال ۲۰۱۵ بیش از ۲۲ درصد از گوشی‌های هوشمند در کشور چین به فروش خواهد رفت.


فروش سالانه گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۴ از مرز یک میلیارد خواهد گذشت. این پیش‌بینی حاصل برآوردهای شرکت پژوهشی کردیت سوئیس (Credit Suisse) است که نرخ رشد فروش گوشی‌های هوشمند در سال جاری را ۴۶ درصد پیش‌بینی کرده است.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران‌سیستم، شرکت کردیت سوئیس پیش‌بینی کرده است که عرضه گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت و رشد فزاینده تقاضا در بازار چین باعث می‌شود فروش سالانه این گوشی‌ها تا دو سال دیگر از مرز یک میلیارد بگذرد. بر اساس این گزارش در سال جاری میلادی فروش گوشی‌های هوشمند با رشد ۴۶ درصدی به بیش از ۶۸۷.۹ میلیون گوشی خواهد رسید.

به گزارش رویترز، پیش‌بینی‌های این موسسه پژوهشی حکایت از آن دارد که رشد تقاضا در بازار چین به حدی است که سهم این کشور تا سال ۲۰۱۵ در این بازار به ۲۲ درصد خواهد رسید. به عبارت دیگر تا سال ۲۰۱۵ بیش از ۲۲ درصد از گوشی‌های هوشمند در کشور چین به فروش خواهد رفت.

پژوهشگران موسسه کردیت سوئیس بر این باورند که در سال‌های پیش رو موفقیت در بازار گوشی‌های همراه منوط به موفقیت در بازار رایانه‌های شخصی و لوحی خواهد بود. به همین خاطر گمان می‌رود شرکت اپل که در بازار این دو محصول کارنامه موفقی از خود نشان داده است بتواند سهم کلانی از بازار گوشی‌های همراه را هم از آن خود کند. این موسسه سهم اپل از بازار گوشی‌های همراه در سال جاری را ۲۳ درصد اعلام کرده است.

کردیت سوئیس در مورد نوکیا نیز پیش‌بینی کرده است که این شرکت در سال ۲۰۱۳ خواهد توانست بخشی از درآمدهای از دست رفته خود را بازیابد و ۱۱ درصد از این بازار را از آن خود کند. این موسسه همچنین پیش‌بینی کرده است شرکت‌های سامسونگ و هواوي نیز در این مدت رشد چشمگیری خواهند داشت.

تحلیلگران در این موسسه پژوهشی گفته‌اند شرکت‌های موتورولا، اچ‌تی‌سی و سونی در دو سه سال آینده آسیب‌پذیرتر خواهند بود و شرکت ریم که عرضه‌کننده گوشی‌های بلک‌بری است با افول پرشتابی مواجه خواهد شد.
 
کد مطلب: 21786
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام