۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۴
معاون وزیر علوم:

فضای مجازی به یک تمركز شدید برای شناسایی و هدایت جریان نیاز دارد

ایتنا - آموزش نیروی انسانی برای ورود به فضای مجازی بر عهده وزارت علوم است.


معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به وظیفه ذاتی وزارت علوم كه بحث آموزش، پژوهش و فناوری است، آموزش نیروی انسانی برای ورود به فضای مجازی و بهره‌گیری از این فضا بر عهده این وزارتخانه است.

به گزارش ایتنا محمد مهدی نژاد نوری در گفت‌وگو با ایرنا گفت: جهان دومی به بزرگی جهان فیزیكی كه در آن زندگی می كنیم ایجاد شده كه به آن جهان مجازی می‌گویند و شورای عالی فضای مجازی سیاستگذاری، قانونگذاری و هدایت فضای مجازی كشور را بر عهده دارد.

مهدی نژاد ادامه داد: فضای مجازی به دلیل داشتن مسایل خاص خود، به یك تمركز شدید برای شناسایی و ورود مناسب و هدایت جریان نیاز دارد.

وی خاطر نشان كرد: اگر بر اساس ساختارها و ظرفیت‌های موجود می‌خواستیم این كار را پیش ببریم شاید به اندازه و در حد اهمیت درخور شان به آن پرداخته نمی‌شد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: شورای عالی فضای مجازی به دلیل اهمیت بسیار راهبردی آن و به تشخیص مقام معظم رهبری باید مورد یك توجه جدی قرار می‌گرفت تا این شورا را هم سطح شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد كنیم.

مهدی نژاد نوری افزود: در حال حاضر وزیر علوم مانند بقیه وزرا به عنوان یكی از اعضای این شورا مطرح شده‌اند اما در مورد تقسیم وظایف و نوع كارها در شورای عالی مجازی باید خود این شورا تشكیل جلسه دهد در آنجا خط مشی‌ها تعیین شود و وظیفه هر دستگاه را تعیین كند.

وی آموزش نیروی انسانی برای ورود به فضای مجازی و بهره‌گیری از این فضا، تهیه انجام پژوهش‌ها برای شناسایی دقیق و تعیین راهكارها و همچنین ایجاد قابلیت و توانمندی برای تسلط بر این موضوع را از وظایف وزارت علوم در رابطه با شورای عالی فضای مجازی خواند.
 
کد مطلب: 21730
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام