۵
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۵
وزير ارتباطات اعلام كرد:

موتورهاي جست وجوي خارجي ابزار جاسوسي‌اند

ايتنا - تقي‌پور: مثلا اعلام می‌کنند مردم ایران در هفته یا روز مشخص از کدام کلمات و یا واژه‌ها بیشتر استفاده کرده‌اند که این مفهومش آنست که آنها دائم در حال کنترل و رصد اطلاعات کاربران می‌باشند.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به برخی شبهات گفت: شبکه ملی اطلاعات به هیچ وجه جایگزین اینترنت نمی شود.

به گزارش ایتنا تقی پور در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت تصریح کرد: اینترنت به عنوان یک سرویس کمافی‌السابق در کنار شبکه ملی اطلاعات باقی خواهد ماند و هر کس که نیاز داشت می‌تواند از آن سرویس استفاده کند.

وی در ادامه از موتورهای جست‌وجو با عنوان موتورهای جاسوسی یاد کرد و افزود: در این که موتورهای جست‌وجوی خارجی ابزارهای جاسوسی بیگانگان است شکی نیست و این را می‌توان به راحتی از آمارهایی که منتشر می کنند متوجه شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: به عنوان مثال اعلام می‌کنند مردم ایران در هفته یا روز مشخصی از کدام کلمات و یا واژه‌ها بیشتر استفاده کرده‌اند که این مفهومش آنست که آنها دائم در حال کنترل و رصد اطلاعات کاربران می‌باشند، هر چند این ظاهر قضیه است اما پشت پرده با سرقت اطلاعات مردم اقدامات جاسوسی و اهداف شومشان را دنبال می‌کنند.

تقی پور با اشاره به راه‌اندازی موتورهای جست‌وجوی بومی اظهار کرد: به منظور حفظ امنیت و مسدود کردن راه‌های درز اطلاعات مردم کشورمان چندین گروه غیردولتی روی موتورهای جست‌وجوی داخلی در حال فعالیت هستند تا در قالب شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شود و مردم با اطمینان خاطر بیشتری از آن استفاده کنند.

وی گفت: با راه‌اندازی موتورهای جست‌وجوی بومی از بسیاری از آسیب‌ها و مسائل امنیتی که کوچک‌ترین آن به سرقت رفتن و مخدوش شدن اطلاعات حریم شخصی و خانوادگی افراد است جلوگیری به عمل می‌آید.
 
کد مطلب: 20801
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
آقا فیلترش کنید D: شما که مثل نقل فیلتر میکنید اینم فیلتر کنید کی به کیه
feedback
United States
راست میگه این آقا فیلتر کنید مگه نمیگید جاسوسی میگنه
مرتضی
feedback
آقای تقی پور به نظر شما مردم میان اطلاعات شخصی و خانوادگی شونو روی موتورهای جست وجوی میزارن به جای اینکه دنبال واژه ای بگردند راستش با عقل جور در نمیاد چون از اسمش (بد یا خوب کاری ندارم ) واژه یا حالا هر چیزی رو پیدا میکنند و نمیان بگن من شماره بانکیم و یا حسابم اینه و یا پدرم اسمش اینه حالا اینو برای همه بزار اگر میگفتین ایمیل و جی میل باز حرفتون بهتر معنا پیدا میکرد و هرکسی هم که بی احتیاطی میکنه مسئولیتش پای خودشه و یه کسی یا سازمانی هم بخواد خرابکاری بکنه و یا سوء استفاده بکنه به دنبال آدمهای عادی نمیاد میره دنبال سازمانها و بانکها و من فرد عادی برای یه خارجی سود آنچنانی ندارم چون حساب بانکی در خارج از کشور ندارم و اگر مثلا" یه ایرانی بخواد سوء استفاده بکنه با موتور جست و جوی بومی به قول شما بهتر میتونه اطلاعات حریم شخصی و خانوادگی ما رو بدست بیاره پس خطرناکتره.
داود
feedback
Europe
تو رو خدا اين حرفها رو نزنيد سرم درد گرفت.آخه مگر كسي ميره توي مثلا گوگل شماره بانكي يا پسوردش رو سرچ كنه.يا كسي ميره عكس هاي خانوادگي شو بذاره تو گوگل اصلا همچين كاري امكان نداره.اسمش با خودشه موتور جستجو,وقتي شما يك مطلبي رو نميدونيد كلمه ي كليدش رو سرج ميكني.اگر اين جاسوسيه كه ميدونه من چي سرج كردم,ثبت اي پي هم توي سايت ها براي جاسوسي,مثلا سايت خود شما هر كس واردش بشه اي پي شو ثبت ميكنه.
وب
feedback
امیدوارم این موتور جست و جوی بومی بتواند جایگزین خوبی از گوگل و یاهو باشد.
ما بدمون نمی یاد از خدمات داخلی استفاده کنیم ولی به شرطی که جوابگوی نیاز هامون باشه.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام