کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزير ارتباطات اعلام كرد:

موتورهاي جست وجوي خارجي ابزار جاسوسي‌اند

سايت خبری ايتنا , 27 دی 1390 ساعت 11:45

ايتنا - تقي‌پور: مثلا اعلام می‌کنند مردم ایران در هفته یا روز مشخص از کدام کلمات و یا واژه‌ها بیشتر استفاده کرده‌اند که این مفهومش آنست که آنها دائم در حال کنترل و رصد اطلاعات کاربران می‌باشند.




وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به برخی شبهات گفت: شبکه ملی اطلاعات به هیچ وجه جایگزین اینترنت نمی شود.

به گزارش ايتنا تقی پور در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت تصریح کرد: اینترنت به عنوان یک سرویس کمافی‌السابق در کنار شبکه ملی اطلاعات باقی خواهد ماند و هر کس که نیاز داشت می‌تواند از آن سرویس استفاده کند.

وی در ادامه از موتورهای جست‌وجو با عنوان موتورهای جاسوسی یاد کرد و افزود: در این که موتورهای جست‌وجوی خارجی ابزارهای جاسوسی بیگانگان است شکی نیست و این را می‌توان به راحتی از آمارهایی که منتشر می کنند متوجه شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: به عنوان مثال اعلام می‌کنند مردم ایران در هفته یا روز مشخصی از کدام کلمات و یا واژه‌ها بیشتر استفاده کرده‌اند که این مفهومش آنست که آنها دائم در حال کنترل و رصد اطلاعات کاربران می‌باشند، هر چند این ظاهر قضیه است اما پشت پرده با سرقت اطلاعات مردم اقدامات جاسوسی و اهداف شومشان را دنبال می‌کنند.

تقی پور با اشاره به راه‌اندازی موتورهای جست‌وجوی بومی اظهار کرد: به منظور حفظ امنیت و مسدود کردن راه‌های درز اطلاعات مردم کشورمان چندین گروه غیردولتی روی موتورهای جست‌وجوی داخلی در حال فعالیت هستند تا در قالب شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شود و مردم با اطمینان خاطر بیشتری از آن استفاده کنند.

وی گفت: با راه‌اندازی موتورهای جست‌وجوی بومی از بسیاری از آسیب‌ها و مسائل امنیتی که کوچک‌ترین آن به سرقت رفتن و مخدوش شدن اطلاعات حریم شخصی و خانوادگی افراد است جلوگیری به عمل می‌آید.
 


کد مطلب: 20801

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/20801/موتورهاي-جست-وجوي-خارجي-ابزار-جاسوسي-اند

ايتنا
  https://www.itna.ir