۴
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۳
رييس يئت مديره شركت مخابرات

به اپراتور چهارم نيازي نيست

ايتنا - سيدهاشمي: براساس پيشنهاد ما به رياست جمهوري، پروژه اپراتور چهارم به تاخير افتاد.


رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه مخابرات در توسعه فیبرنوری به شدت فعال است، اعلام کرد: شاید از این طریق دیگر نیازی به اپراتور چهارم نباشد.

به گزارش ایتنا از موبنا مصطفی سید هاشمی در این خصوص كه با بررسی‌های صورت گرفته پیشنهاد خود را به ریاست جمهوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه کردیم، اظهار داشت: بر همین اساس پروژه اپراتور چهارم به تاخیر افتاده است.

وی افزود: با پیشنهاد ارسالی خود دراین زمینه اعلام کرده‌ایم که از طریق فیبر نوری می‌توانیم خواسته‌های افراد را در زمینه اینترنت پاسخ دهیم.

اپراتور چهارم در واقع همان مجری پروژه FTTX است که فیبر نوری را تا منازل، ساختمان‌ها یا ادارات می‌برد که خدمات و سرویس‌های زیادی برروی این شبکه پیاده و ارائه خواهد شد.

اپراتور چهارم به منظور فعالیت در لایه دسترسی دیتا، قرار است ارتباطات دیتا را بر بستر فیبر نوری تا در منازل افراد اجرا کند که حداکثر پهنای باند اپراتور چهارم که برخی آن را اپراتور فناوری اطلاعات نیز می‌نامند، متناسب با کاربرد متفاوت خواهد بود.

به عبارت دیگر این اپراتور شبکه‌ای است که خدمات دیتا را ارائه می‌کند و پهنای باند مورد نیاز آن بستگی به کاربردها و سرویس‌های ارائه شده از طریق این شبکه دارد.
 
کد مطلب: 20496
نام شما
آدرس ايميل شما


مرتضی
feedback
همین اپراتور سوم هم به سختی به راه افتاد و با این همه تاخیر و هزینه بالا و سرعت پایین اپراتور چهارم هم پیشکش باید احتیاجی نداشته باشند مسئولانی که اصلا" با وجود سرعت بالاتر از دیالاپ مشکل دارند و به هیچ وجه سعی نمیکنند تا کیفیت و سرعت اینترنت بهتر بشه .هرچقدر هم که در سایتها و مقاله ها نوشته میشه و گفته میشه که اینترنت مشکل داره سرعت و کیفیتش افتضاهه هیچکسی جوابگو نمیشه و داره بدتر هم میشه.
روح شاد
feedback
Iran, Islamic Republic of
نه به اپراتور چهارم نیازی هست نه به عقل و فکر!!
سروش
feedback
Iran, Islamic Republic of
یکی از عقاید مجلس و شورای FTTH این است که شرکت مخابرات عرضه نگهداری فیبر را ندارد و این شبکه فیبری هم که مخابرات بدون اصول مهندسی شبکه فیبر می باشد . بنده پروژه های زیادی برای شرکت مخابرات انجام داده ام به یقین بی سوادترین افراد در شرکت مخابرات جمع شده اند. مثلا : مهمترین وظیفه مخابرات عمل سوییچینگ است در یک پروژه دیتا به چندتا از کارشناسان مخابرات گفتم که VLAN در سوییچ تعریف کنند . هیچ کدام بدرستی اطلاع نداشتند که چطور می توان VLAN تعریف کرد حتی اونایی که می دونستند نمی دوستند وظیفه VLAN چیست . تمام این کارشناسان بالای هفت هشت ده سال سابقه داشتند.این یکی از 100 موردی بود با این ...ها مشکل داشتیم. حال که شرکت مخابرات در مهمترین وظیفه اش (سوییچینگ ) مشکل دارد چه طور می تواند همچین پروژه بزرگی ( fttX) را انجام دهد؟! یکی از مهمترین دغدغه های شورای ftth هم همین است. فقط شرکت مخابرات را می توان گفت که بزرگترین دزد است. حال که در تمام دنیا هزینه تلفن ثابت رایگان است مخابرات طرح افزایش 100 درصدی برده به سازمان مقررات رادیویی که خوشبختانه با 15 درصدش موا فقت کردند. با یک مقایسه تعرفه مکالمات ایرانسل با همراه اول می توانید به این حرف من برسید.
ایمان صادقی
feedback
United Kingdom
فیبر نوری به منازل یا ftth که در کشور ما با عناوین مختلفی مانند اپراتور چها%D
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام