۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۵

اتهام استفاده از تروجان به پلیس آلمان

ایتنا - هکرها پلیس آلمان را به استفاده از تروجان متهم کردند.
اتهام استفاده از تروجان به پلیس آلمان


یک گروه هکری در آلمان موسوم به CCC یا Chaos Computer Club اطلاعاتی را در مورد یک تروجان خطرناک که مدعی هستند از سوی پلیس آلمان برای سرقت اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد، منتشر کرده‌اند.

به گزارش ایتنا به نقل از فارس، آن‌ها می‌گویند پلیس آلمان با استفاده از این بدافزار می‌تواند محتوای در حال مشاهده کاربران بر روی صفحه نمایشگر رایانه آن‌ها را مطالعه و بررسی کند و در زمان برقراری تماس با استفاده از نرم افزار تلفن اینترنتی اسکایپ، مسنجر و دیگر نرم افزارهای ارتباطی از آن‌ها جاسوسی کند.

جالب آنکه بر اساس دستورات قضایی مقام‌های آلمانی استفاده پلیس از تروجان و بدافزار برای پیشبرد اهدافش مجاز دانسته شده است.

اولین بار در سال ۲۰۰۸ اعلام شد که پلیس آلمان با بهره گیری از نرم افزاری به نام Quellen-TKU تمامی تماس‌های تلفن اینترنتی مشکوک در این کشور با استفاده از فناوری VoIP را شنود کرده است.

هکرها Quellen-TKU را یک تروجان فدرال دانسته‌اند که در بسیاری از ایالات آلمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آنان می‌گویند دولت آلمان با این کار علیرغم همه ادعاهایش در مورد حفاظت از حقوق شهروندان عملاً در حال نقض حریم شخصی آنان است.

به اعتقاد آن‌ها این تروجان ها به غیر از استراق سمع و سرقت اطلاعات می‌توانند برنامه های مختلفی را بر روی رایانه فرد قربانی فعال کنند و برخی تجهیزات رایانه مانند میکروفون و دوربین دیجیتال آن را هم فعال کنند.
کد مطلب: 19957
نام شما
آدرس ايميل شما